• Debe

Är det värt att åka till Tyskland och köpa alkoholen till festen?

Först tänkte jag att det var onödigt att åka till tyskland och handla men när jag sedan gick in på calle.dk så började jag tänka om. En platta öl kostar knappt 70 kr och man får 6 flaskor vin för 100 kr! Spriten var ju också MYCKET billigare. Men Jag bor ju i Stockholm... Funderar på att besöka västkusten och då kan man ju åka ner till tyskland, men hur lång tid tar det då? Tillkommer fler kostnader än bensinen?
    Om ni har erfarenhet av detta, snälla dela med er!!!
    Tacksam för svar.

/Åsa

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det värt att åka till Tyskland och köpa alkoholen till festen?
  • wiii

ja, biljetter för färjan tillkommer ju också..

• kokos

och att åka över öresundsbron?

• jojsan80

vi beställde på nätet :) frakten kostade ca 750 kr för 88 kg, det blir billigare än att köra dit och dessutom sparar vi på det vi har minst av ...Tid ;)  vi hämtade det på bussgods terminalen igår :)

• Debe
    jojsan80 skrev 2011-01-28 20:38:52 följande:
    vi beställde på nätet :) frakten kostade ca 750 kr för 88 kg, det blir billigare än att köra dit och dessutom sparar vi på det vi har minst av ...Tid ;)  vi hämtade det på bussgods terminalen igår :)
    Oj det var ju bra! Det tillkommer inte kostnader som skatt/moms/tull? Vart beställde ni ifrån? Calle? Berätta mer tack! :)
  • Sebastiána

Tja, vi åker när vi ändå är i Skåne. Det borde ju löna sig. Vi passar på att handla lite till oss själva också.

• Emblas Mamma
    jojsan80 skrev 2011-01-28 20:38:52 följande:
    va!? Då kan ju vi med beställa! :D Kan du inte berätta lite mer? Hur lång tid tog det? :)
    750 kr är det ju absolut värt!!!!
  • Tifflan
    Debe skrev 2011-01-28 20:41:17 följande:
    Oj det var ju bra! Det tillkommer inte kostnader som skatt/moms/tull? Vart beställde ni ifrån? Calle? Berätta mer tack! :)
    Det är aldrig tull eller moms på skaer man handlar inom EU.
  • Sebastiána

Fast vi kommer att vara i Skåne då, så det går ju snabbt att ta sig över till Tyskland med färjan, handla på Bordershop och sedan tillbaka på samma biljett - det är målet i alla fall. Jag har för mig att man kan beställa t.ex öl i förvägen så att det bara är att hämta och betala.

Svar på tråden Är det värt att åka till Tyskland och köpa alkoholen till festen?