• Debe

Måste man bjuda hela släkten på bröllopsfesten???

Jag funderar på det här med gästlistan HELA TIDEN. Vill ju bjuda vännerrna på festen för hur rolig är släkten egentligen? Men man måste väl... eller? Vi har en limit på 60 pers så jag kan inte bjuda alla vänner och hela släkten. Men man kanske ska prioritera släkt och bara de närmsta vännerna? Men som sagt, hur rolig blir festen då? Snälla hjälp mig med detta. Hur gjorde ni/ska ni göra? 

/Åsa

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Måste man bjuda hela släkten på bröllopsfesten???
  • förlovadflicka

Vi bjuder de i släkten vi umgås med och trivs med! Onödigt att bjuda farbröder man träffat fem gånger i sitt liv osv... :P

• Debe

Jag har en stor familj och många småsyskon och med barnkalas, studenter och allt så träffar jag släkten ganska ofta. Och ALLA bor i stockholmsområdet, som vi. Mn bara för det så är de ju inte roliga att umgås med...
    Det är bara min blivandes släkt som är lite här och var i världen men han vill ju bjuda alla om jag gör det, haha.

• förlovadflicka
    Debe skrev 2011-01-28 20:48:16 följande:
    Jag har en stor familj och många småsyskon och med barnkalas, studenter och allt så träffar jag släkten ganska ofta. Och ALLA bor i stockholmsområdet, som vi. Mn bara för det så är de ju inte roliga att umgås med...
    Det är bara min blivandes släkt som är lite här och var i världen men han vill ju bjuda alla om jag gör det, haha.
    Haha ok :P Vi har bara bjudit närmsta familjen och närmsta kompisarna (40 pers)... Eller har, ska :P Det känns skönt, då kommer förmodligen inte så många ta illa upp för att de inte blivit bjudna :)
  • TheD

Man bjuder de som man vill :) Min blivande har 3 från sin släkt... tyvärr hans mamma, syster och bror.... sen är det hans vänner.

Mina släktingar kommer, de som kom på konfirmation och student. Men jag har inga kompisar som kommer, eller ja 2... beror på hur man räknar haha.

Som förlovadflicka skrev, bjud de somman trivs med, personer man träffats 5 gånger under hela sitt liv känns ju lite onödigt och bortkastade pengar :)

• turbovampyria

Ok nu fyllde jag i ja och kan inte ångra mig, dock har jag prioriterat släkten framför kompisar. Fast jag har itne bjudit in hela släkten. 2 av mina farbröder m familj är ej inbjudna. Sedan har inte heller min blivande bjudit in sin släkt utan bara sin familj, men hans familj är lika stor som släkt. Hade vi bjudit hans släkt hade det blivit lätt 200pers och det har vi inte råd med.

• Debe

Tack för alla svar! Nu när släkt biten är avklarad kommer nästa, kollegorna! Jag skulle gärna bjuda alla men det går ju inte... De jag jobbar närmast med blir det nog. Jag jobbar på förskola så det blir nog de på min avdelning och avdelningen vi jobbar ihop med. Skulle egentligen bara bjuda en därifrån men det går ju inte. 7 st från jobbet får det bli... Fast jag skulle nöja mig med tre... fan vad jobbigt det här är!!!!

Svar på tråden Måste man bjuda hela släkten på bröllopsfesten???