• ingridreilly

Hjälp med tips på bröllopspresent som går att posta!!

Hej!

En vän som bor i Australien ska gifta sig nu i februari. Vi har tyvärr inte råd att resa dit och gå på bröllopet men jag vill ge dem något fint i bröllopspresent. Porblemet är att det måste vara något relativt litet som går att skicka med posten!
    Jag har absolut idétorka och det börjar bli ont om tid så jag är väldigt tacksam för alla tips jag kan få!

/Ingrid

• Svar på tråden Hjälp med tips på bröllopspresent som går att posta!!
  • Loppansson

kolla om det finns typ liknande som liveit eller boxexperience där, då blir det ju bara ett "presentkort" som skall skickas... vet inte om det fungerar men det var bara en tanke som slog mig...

• Lysdioda

Några svenska matprodukter tillsammans med ett par favoritrecept? Det behöver ju inte vara det som ska vara i receptet som ska vara med i paketet utan det går lika bra att skicka Mjölkchoklad, Zoogodis och knäckebröd.

Och sen något kvarvarande, så som svensk design, kan ju vara nästan vad som helst.

Och, det är roligt med ett personligt kort i paketet.

• förlovadflicka

Sängkläder, handdukar och annat mjukt borde ju gå :)

• Algot 30 juli

Jag tänkte oxå föreslå att kolla upp liveit eller liknande. Det finns säkert nåt sånt.
    Då köper du ett presentkort på en viss summa som de sedan själva kan välja att utnyttja på ett antal upplevelser.

• 2011bröllop

Tänkte oso på någon typ av presentkort  men annars en present som brukar bli väldigt uppskattad o som jag själv skulle kunna tänka  mig att få  det är att få  ett kort avritad av någon duktig konstnär eller någon man vet tecknar fint av bröllpsparet !!!!!  Och det kan man ju välja att få i olika storlekar !!!!!!Solig

• Kattpoet

Mat och sådant kan ni glömma att skicka till  Australien  även  saker i trä, det blir stoppat i tullen och i värsta fal slängt och så får dina vänner ett tomt paket.

Vad jag har skickat mina vänner i Australien och som har kommit fram är böcker om Sverige,  glasljus hållare hallon från  orrefors,   en älg leksak,  en dalahäst.

Men jag har även gått ut på  en australiensk sida, som jag kan inte hitta  nu,  men  jag betalar med mitt kort och får sakerna hemskickade till min vän.

• TheD

Presentkort på amazon.com :) Fick jag när jag bodde i USA och det gillade jag. Finns hur mycket somhelst att välja mellan.

Men jag förstår grejen att vilja skicka ett paket som man kan ta på.

• Blomsterdrottningen

Jag skulle ge något typiskt svenskt som kanske en Dalahäst eller om det ska vara mindre smörknivar med Dalahästar på + en inbjudan om att när de kommer till Sverige så bjuder Ni dem på middag/övernattning. 

• Aniara4

Fint linne är en bra bröllopspresent, en duk eller ett par fina handvävda kökshanddukar!

Svar på tråden Hjälp med tips på bröllopspresent som går att posta!!