• Farmall

Rund billig rosbukett, hur många rosor. Vill du visa din...

Jag undrar hur många rosor man har i en rund rosbukett?
     Jag vill ha stora rosor i vinrött, rosa och vitt och med vikta blad runtom.

Hade/ska du ha en rund rosbukett? Hur ser din ut? Hur många rosor?
    Jag vill ha den så billig som möjligt, men ändå inte pytteliten. Svårt.

Vill se bilder på bukett och skriv gärna med hur många rosor och pris.

• Svar på tråden Rund billig rosbukett, hur många rosor. Vill du visa din...
  • lunah

Gör en egen! Min syster gjorde en själv där hon formade oasis till en boll, som hon sedan satt fast på ett handtag, stack in avskurna vita rosor runt om hela. Lite dekorationsstenar och vips! - blev hur fint som helst!
    Det behövdes dock betydligt fler rosor än vi räknat med, så på morgonen fick jag skynda iväg och köpa fler!

Bröllop 28/5 2011
  • passionsblomman

Mellan 25-30 rosor är väldigt standard, givetvis beroende på hur stora rosor man har. De bamsiga Ecuadorrosorna går det såklart inte åt lika många av som av små.
    Men som en vägledning på "genomsnittsstora" rosor.

Det är heller inte alls ovanligt med uppåt 40 rosor, men då är det en stor bukett vi pratar om.

Pris på enskilda rosor varierar stort, alltifrån ca 20 kr uppåt 60, beroende på sort och kvalité

Runt en tusenapp är helt normalt för en bukett med enbart rosor, och av normal storlek.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Farmall

Först och främst så nej jag ska inte göra min egen. Tokigt att jag såg så fel. Ser bara rosor nu :)

Kul att höra att det går med 25-30st för när jag sa att jag ville ha den billig och en rund rosbukett fick jag svar på en med 40-50st rosor. Har nu frågat om pris på 25-30st få se vad de säger.

Tack för hjälpen.

• sandis1977
    lunah skrev 2011-02-01 21:30:38 följande:
    Gör en egen! Min syster gjorde en själv där hon formade oasis till en boll, som hon sedan satt fast på ett handtag, stack in avskurna vita rosor runt om hela. Lite dekorationsstenar och vips! - blev hur fint som helst!
    Det behövdes dock betydligt fler rosor än vi räknat med, så på morgonen fick jag skynda iväg och köpa fler!

Bröllop 28/5 2011
    Finns det någon bild på din systers?
    Jag har tänk göra samma, fanns det inte rund oasis, gjorde ni den samma dag?
  • lunah

Det finns säkert rund oasis färdigt!

Eftersom vi köpte fler rosor samma dag har inte alla slagit ut lika mycket.

Men köp rosorna dagen innan och låt stå i varmt vatten under natten - inte i kylen för då slår de inte ut ordentligt.
    Vi satte sedan ihop den ett par timmar innnan bröllopet. Det gick ganska snabbt, men var lite pilligt.

Bröllop 28/5 2011
  • Farmall

Den var jättefin, men för stor och dyr för min del. Måste ta mig i kragen och puffa på floristen lite.

• loluna

Jag betalade 330kr för mina 33 rosor :) (men då berättade jag inte att de var till en brudbukett). Och de band den för en tia också...

Svar på tråden Rund billig rosbukett, hur många rosor. Vill du visa din...