• Blubb blubb

    O.S.A till e-postadress?

    Hej!

    Funderar just nu på formulering i inbjudan. Vi funderade på att låta gästerna OSA till antingen ett telefonnummer eller e-post. Tänkte skriva båda delarna på inbjudan. Någon annan som gjort så?

  • Svar på tråden O.S.A till e-postadress?
  • Sommarbrud

    Vi har gjort så:)
    De flesta har ringt men några har svarat på mail. Sen kryssar jag bara i vilka som svarat ja/nej :)

  • Moster Stina

    Enligt Magdalena Ribbing så bör postskickade inbjudningar leda till postskickade svar.

    MEN det har i alla fall vi struntat i. Telefonnummer och e-postadress är ju verkligen smidigast att få som gäst!

  • Sebastiána

    Vi har gjort så. Vi har skrivit mina föräldrars hemtelefonnummer plus deras e-postadress. Jag gissar att de flesta ringer. Att skicka skriftliga svar tycker jag är lite stelbent. Det blir lite svårt att ställa följdfrågor, om tex allergier eller annat.

  • juni juni juni

    Tänkte först skriva telenr men ändrade oss till e-post, det är lättare att hålla koll på vem som avböjt osv.
    Ang "Ribbings regler" tänkte vi att en skriftlig inbjudan med post kan svaras med elektronisk post Flört Ska skicka inbjudningarna så de kommer fram på allaHjärta-ans dag

  • Loppansson

    vi har skapat ett mail konto enbart för de som ska osa eller har funderingar, när de svarar ja el nej så skickast aoutosvar där vi frågar om specialkost. Jätte smidigt tycker vi, då vi inte har tid att svara i telefon vissa tider...

  • TheD

    Vi kör endast med e-post. De som inte kör med det har ändå mina föräldrars nummer :)

  • Blubb blubb

    tack för era svar!
    Lämnar alla sina föräldrars tel.nr?  Vi tänkte lämna vårt.

  • fialia

    Är det ingen som tycker det är trevligt med post-OSA?

  • Äppelkärna
    fialia skrev 2011-02-21 10:17:33 följande:
    Är det ingen som tycker det är trevligt med post-OSA?
    Jag skulle tycka det vore trevligt att få svar via posten, men när jag själv är bjuden till bröllop känner jag samtidigt att det är mkt smidigare att svara via e-post. Därför väljer jag det alternativet, men skulle jag själv varit mindre bekväm av mig hade jag säkert gissat att andra varit det också och valt post-OSA. :)
  • himeko81

    Vi har post-osa men om man känner att man inte vill lägga 5,50 på oss i portokostnad så går det bra att svara på fejjan eller vilket forum man nu tror sig nå mig på :P

  • eigollet

    Så gjorde vi! Telenr och meiladress. Smidigt blev det!

  • Semlorna

    Vi har bara skrivit osa-datum på inbjudningarna och hänvisar sen till bröllopshemsida där både telefonnummer och mejl finns.

  • GnuGS

    Vi har angett postadressen till M2B’s föräldrar, eftersom vi bor utomlands under våren och eftersom blivande svärmor är så bra på att ta hand om anmälningslistor och så’nt. De som inte vill skriva till dem kan maila till adressen brollop@XXXXXXXXXXXXX.se med mitt domännamn, som jag strax måste försöka skapa...

  • Moster Stina

    Vi skrev OSAmejladress till mina svärföräldrar, samt deras telefonnummer.

    Vi är MYCKET nöjda med det upplägget, för vi har fattat genom andra bl a här på torget att folk kan börja ringa til en som galningar. I och för sig trevligt, men VI har i varje fall inte den tiden att lägga ned telefonledes på alla gäster.

    Några har valt att ringa till oss ändå, och det gör ju såklart ingenting, men det känns jätteskönt att de pensionerade svärisarna har hand om detta. Som  har TID!

  • Freakie

    Precis så har vi tänkt att göra, mailadress + telefonnummer till oss bägge. Kommer att bjuda lite över 60 personer så det känns hanterbart att göra det på detta sätt.

Svar på tråden O.S.A till e-postadress?