• ja 2010

Indesign - inbjudningskort

Hej,
    vi har en idé om hur vår inbjudan ska se ut. Jag håller på och laborerar för fullt i indesign, men behöver er hjälp när det gäller att göra en ram runt texten.

Vi vill helst ha en lite mjukare ram runt texten (vintagestil) men jag vet inte hur jag ska göra. Jag kan göra en oval ram och rektangulär etc, men sedan, hur får man den så mjuk och fin så det ser ut som snygga klammrar som sitter ihop om ni förstår hur jag menar.

Har också sett att ex. shutterstock har snygga ramar, då står det att man behöver illustrator för att kunna redigera den. Om jag har indesign, kan jag inte köpa en ram från dem då? Förlåt för dumma frågor, men just nu brinner det i knutarna med att bli klara med allt.

• Svar på tråden Indesign - inbjudningskort
  • cattitzi

Hej!

Du kan alltid söka på http://www.sxc.hu/ där du gratis kan ladda ner valfria bilder med mycket hög och bra upplösning. Brukar använda den sidan i mitt jobb när jag ska göra annonser etc.
    Där finns säkert ramar som du kan använda, hittade själv en hel del där när jag gjorde våra inbjudningskort!

Lycka till! :o)

• ja 2010

Oh tack snälla Cattitzi, ska genast pröva. Det är en djungel och hitta bra grejer tycker jag, vi använder indesign för manualtillverkning på jobbet så jag jobbar väldigt lite med den när det gäller kreativa utformningar :)

Ha en fin dag.

• Skumboll

Jodå, du kan köpa ramen från dem och montera den i indesign. Däremot måste du ha illustrator om du behöver redigera ramen (färgen tex). 

• Sebastiána

Jag vet inte riktigt om jag vet vad du menar, men på 'Hörnalternativ' kan du välja lite mer konstnärliga varianter. Du kan också experimentera genom att använda ludd osv.

• ja 2010

Tack Sebastiána!
    Nu har jag suttit kvar på jobbet och faktiskt lyckats få till en riktigt fin ram i vår smak, så nu är vi på G. Tack för stöd, indesign är vad det är, men det är kul när det fungerar Skrattande.

Svar på tråden Indesign - inbjudningskort