• AR090704

Bröllop på Gran Canaria?

Är det någon som har/ska gifta sig på Gran Canaria som kan ge tips på bra "location" utomhus? På den varma sydliga delen av ön, vi ska gifta oss i november.

Vi vill gifta oss borgerligt (alltså inte i Svenska Kyrkan utomlands), finns det vigselförättare att hyra utomlands? Jag vet att man först måste gifta sig i Sverige, men själva cermonin vill vi ha utomlands.

För/nackdelar med att gifta sig utomlands?

Vi har inte ännu bestämt om det blir Sverige eller Gran Canaria men tips o idéer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Bröllop på Gran Canaria?
  • sagolunda

jag och min blivande make gifter oss på gran canaria 1 juni i år. Vi ska gifta oss i Svenska kyrkan fast utomhus.

Fördelar med att gifta sig utomlands tycker jag är att vädret för det allra mesta är fint. Vi vill ha ett enklare utomhus bröllop och tycker det är perfekt att kombinera bröllop och bröllopsresa. Dessutom får vi ha med våra barn på resan och har även med oss massa barnvakter så vi även kan göra saker ensamma.

Nackdelar är att alla som kanske vill följa med inte kan det på grund av ekomoni och annat. Det kostar en del att gifta sig i svenska kyrkan i alla fall. Vet inte hur det är annars. Det är svårare att planera allt hemifrån. Vi hade inte åkt utomlands och gift oss om inte våra föräldrar och syskon hade kunnat följa med.

Jag vet däremot inte hur vi ska göra med fotograf. Den jag bokat har fått förhinder. Vill gärna ha bra kort från våran dag. Vet inte om man vågar låta någon hobby fotograf från släkten ha det ansvaret?

Svar på tråden Bröllop på Gran Canaria?