• summer2011

Skulle du låta henne...?

Jag undrar hur alla ni där ute skulle svara på följande fråga: Du har en vännina som är Make-up artist och jätte gärna vill sminka DIG på DITT bröllop. Problemet är: Hon har sminkat dig innan och du har inte alls tyckt om det! Vad skulle du göra????

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du låta henne...?
  • Aniara4

Mina vänner och jag brukar köra på ärlighet så långt det går. Jag skulle tacka väldigt varmt för erbjudandet, säga att jag tycker att hon är väldigt duktig, men att jag den här gången tänker mig en lite annan stil än hon brukar sminka. Är hon min vän och en vettig människa kan hon ta det även om hon blir lite besviken.

Har f.ö. varit i nästan samma situation med en vän som fotograferar, och gjort ungefär som ovan.

• förlovadflicka

Hon fattar ju säkert att sånt är så individuellt också :) 

• Emblas Mamma

Jag skulle ljugit! haha ;)
    Inte svårare än så ju.. är dålig på att säga sådana saker rakt ut.

Jag är med om en liknande grej nu, min kompis vill så gärna hjälpa till med bröllopet, hon är säker på att hon får sminka mig.
    Det jobbiga är att hon inte alls är bra på att sminka folk, absolut inte alls bra!
    Möjligen om man vill ha lite svartrockarstil eller väldigt mycket för mycket smink.

Jag vet inte riktigt vad jag kommer säga. Hon har bara antagit att hon ska sminka mig på min stora dag.
    Men jag kommer dra till med något i stil med att jag antingen vill sminka mig själv för jag har lärt mig vissa grejer från ett proffs och jag vill gärna göra det själv,
    eller så kommer jag helt enkelt dra upp att jag ska göra det hos ett proffs för att få lyxkänsla!

skulle aldrig vilja säga rakt ut till henne att jag tycker hon inte sminkar fint.. :P

• ClaraH

Jag skulle säga att jag kommer att sminka mig själv, för att jag vet precis hur jag vill ha det och det känns bäst för mig att ha kontroll över det. Jag skulle inte säga att hon är dålig utan hänvisa till att jag vill göra det själv.

w
  • M Berg

Jag skulle säga att jag inte var så nöjd med senaste resultatet men fråga om vi kan testa olika sminkningar. Vem vet hn kanske kan göra det du söker. Var bara hård och nog med vad du vill ha!!!! Sen kan hon inte göra som du vill säger du att du går till en annan.

• shakynose

Jag skulle gett henne en chans! Verkligen diskuterat färger och experimenterat i god tid innan, krävt att hon lyssnade på mina önskemål och är det så att det absolut inte funkar så måste ju hon också märka det.

Svar på tråden Skulle du låta henne...?