• sommar2012

Lokal i Uppsala - snälla lite tips?!

Någon som har tips på en bra lokal/bygdegård eller liknande i Uppsala? Allra helst skulle jag vilja få tag på något öster om Uppsala då vi själva bor i Marielund och ev. tänkte ha vigseln i Funbo kyrka där våra barn är döpta. Vi har räknat till lite mellan 50-60 pers och skulle helst vilja kunna välja catering för att komma undan lite billigare. Skulle SÅÅÅ gärna vilja få tag på någon på Länna gård, men det verkar vara omöjligt. Bara hamnat hos en privatperson på det numret jag hittat. Församlingshemmet till Funbo kyrka är för litet och även Breidagård som bara har plats för 30 pers. Odalgården gissar jag att man inte får köra catering eftersom de har egen restaurang, annars vore det toppen (ska ringa dit). Fler tips?
    Även tips på andra bygdegårdar runt Uppsala i andra riktningar är varmt välkomna!

• Svar på tråden Lokal i Uppsala - snälla lite tips?!
  • kokajo

Danmarks bygdegård är ju jättefin, och åt hyfsat rätt håll? Tar lätt så många, enda nackdelen tyckte vi var att man måste avsluta festen kl 01.

• syringa

Hakar på här då vi också har tänkt att gifta oss i Funbo kyrka. Har dock ingen koll på bra lokaler för fest. Vi kommer vara ca 50 pers.

• Oberon

Vi har haft fester på Järlåsa bygdegård och har varit mycket nöjda, men frågan är om det är för långt ut?

• syringa

TS, har ni hittat någon lokal än?

• sommar2012

Vi tog semester från bröllopsplanerna Vi har varit inne på Odalgården, men känner mig inte riktigt nöjd med lokalerna. Det ligger superfint vid sjön, men både middagslokalen och festlokalen hr sina brister. Har börjat ta upp sökandet igen nu så fler tips är mycket välkomna. Herrgård, Bygdegård, gård, vad som helst i närheten!! Syringa, har ni hittat något bra?

• kokajo

Stabby prästgård kom jag på nu, har för mig att den tar ca 50 pers.

• syringa

Puffar lite då det närmar sig!

Svar på tråden Lokal i Uppsala - snälla lite tips?!