Tips på smakkombinationer till bröllopstårtan!
Precis som rubriken säger så skulle jag vilja ha några tips på smakkombinationer till bröllopstårtan. Vi ska köpa provtårtor (bakelser) snart, men har ingen aning om vad vi vill ha.
Precis som rubriken säger så skulle jag vilja ha några tips på smakkombinationer till bröllopstårtan. Vi ska köpa provtårtor (bakelser) snart, men har ingen aning om vad vi vill ha.
Vit choklad och hallon. Mums!
Stracciatella med en aningen smak av rom, och choklad
Min tårta har vaniljbotten, ett lager svartvinbärsmousse och ett lager hallonmousse. Jag bakar den själv. Jättegott och inte för mesigt och sött!
Vi har fått tips om en mousse tårta med kakaomousse-passionfruktsmousse - och chokladmousse som vi ska testa om några veckor. Vi vill ha choklad tårta och då rekomenderade konditorn moussetårta...
svart vinbär låter gott:)
jag tror vi ska ha hallon, citron och vitchoklad..
Tack för tipsen! :) Nån mer som har fler förslag?!
Min konditorvän gör en underbar tårtkombo med kladdkakebotten och sedan mousse av önskat slag (tex rabarber-sommrigt! hallon eller vad man nu gillar) sen är det nåt mer lager ... men just botten av kladdkaka är mums! =)
Mörk chokladmousse och hallonmousse är en grym kombination, likaså passionsmousse och hallonmousse, vaniljmousse och blåbärsmousse samt vit chokladmousse och jordgubbsmousse
Jag tycker väldigt mycket om choklad och hallon i alla kombinationer. Om det inte känns så spännande så är faktiskt päron och choklad också väldigt gott.
Åh - jag är sugen på tårta!
Vi funderar på något med kokos, antingen blir det kokos och banan eller kokos och choklad.