• water lily

Pinsamma stavfel i kortdesign.se-reklam! Varning!

Ja, jag antar ju att man kan reklamera sin beställning om det blivit fel i den, men om ni inte är ute i god tid - ta INTE kortdesign.se! Läste deras annons i Allt om bröllops planeringsguide (nr 1/2011) och i bilden på deras menykort fanns hela FYRA felstavade ord, eller vad säger ni om:

kyklicngfilé potisgratäng gönsaker vanlijglass Ja, ska man skratta eller gråta? Så oerhört glad att jag lusläste deras annons så man inte råkar beställa därifrån.
  • Svar på tråden Pinsamma stavfel i kortdesign.se-reklam! Varning!
  • förlovadflicka

Haha ojdå! Och vi som hittat så fina kort där... :(

• mittid

Man ansvarar själv för korekturen.
    Skriver de fel i leveransen så reklamerar man.
    Fel kan det bli oavsett vart man beställer.
    Jag fick kort med vikta hörn.... reklamerade dessa i ett mail och tre dagar senare hade jag en ny uppsättnig felfria kort.

• water lily
    mittid skrev 2011-02-03 16:42:29 följande:
    Man ansvarar själv för korekturen.
    Skriver de fel i leveransen så reklamerar man.
    Fel kan det bli oavsett vart man beställer.
    Jag fick kort med vikta hörn.... reklamerade dessa i ett mail och tre dagar senare hade jag en ny uppsättnig felfria kort.
    Okej, ja som jag  skrev så kan man ju reklamera, men jag tycker ändå att det ger ett väldigt oproffsigt intryck att sätta in en annons för sitt företag utan att först själva korrekturläsa sin meny. I en meny är det ju inte så mycket text, den hade 13 ord varav 4 alltså var felstavade. Kan de inte ens korrekturläsa sin egen annons så tror jag inte de kan förstå hur vi vill ha våra kort heller. Säger inte att alla andra är felfria, men det är ju pinsamt dåligt.
  • prinsessanogrodan

Fast det är ju i annonsen det är fel, behöver ju inte vara så att kortdesign är inkompetenta/oproffsiga när det gäller beställningar man gör av dom. Ett företag kan vara hur bra som helst men att dom har en dyslektiker som skrivit utkastet till annonsen.
    Vi är jättenöjda med kortdesign.se och kommer fortsätta beställa därifrån. Vi har inte haft några somhelst problem. Det är väldigt enkelt att beställa därifrån och om man vill kan beställa korrekturläsning och att man får ett ex hemskickat innan man godkänner trycket.

• water lily
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-03 20:27:15 följande:
    Fast det är ju i annonsen det är fel, behöver ju inte vara så att kortdesign är inkompetenta/oproffsiga när det gäller beställningar man gör av dom. Ett företag kan vara hur bra som helst men att dom har en dyslektiker som skrivit utkastet till annonsen.
    Vi är jättenöjda med kortdesign.se och kommer fortsätta beställa därifrån. Vi har inte haft några somhelst problem. Det är väldigt enkelt att beställa därifrån och om man vill kan beställa korrekturläsning och att man får ett ex hemskickat innan man godkänner trycket.
    Ja, jag vet att det är i annonsen det är fel, men om annonsen innehåller en bild av ett menykort precis som det ser ut, så tänker jag ju att det inte är annonssättaren som gjort menykortet - det är alltså inte i texten runt bilderna i annonsen det är fel utan på själva menykortet och det har ju företaget gjort själva. Oavsett vilket, om man sätter en dyslektiker på att göra en annons till sitt företag är man inte heller kompetent nog anser jag, men skönt att ni blev nöjda.
  • nsdtr

Vi har beställt våra ursnygga inbjudningskort där,,de va helt felfria( förutom att jag glömt skriva dit en grej) mailade en koorektur o 4 dar senare kom de på lådan,,supernöjd är jag:)

• water lily
    nsdtr skrev 2011-02-03 20:56:00 följande:
    Vi har beställt våra ursnygga inbjudningskort där,,de va helt felfria( förutom att jag glömt skriva dit en grej) mailade en koorektur o 4 dar senare kom de på lådan,,supernöjd är jag:)
    Okej, det låter ju bra , men jag vet inte om jag vågar mig på dem i alla fall.
Svar på tråden Pinsamma stavfel i kortdesign.se-reklam! Varning!