Dunfalk skrev 2011-02-05 11:16:13 följande:
Clara H: "Röda-mattan-fotografering" var ju en bra idé! Tror vi snor den ;) Får jag bara fråga var du och din man kommer att hålla hus då? Är ni med på minglet? Kommer ni att tåga ut efter vigseln och sen komma tillbaka?
etc.Om du förstår vad jag menar...
Vi har tänkt på Ekotemplet och det känns som ett okej alternativ. Men det är ju också väldigt populärt och eftersom vi gifter oss i Augusti så finns ju risken att det krockar med någon annan. Men ska kolla upp mer kring det.
Det stället nere vid vattnet är tyvärr bara ett litet lusthus (om vi tänker på samma). Har hört om fler som gift sig där, men problemet är att det är i princip bara brudparet och vigselförättaren (ev. tärnorna och marskalkerna) som får plats där. Gästerna måste stå utanför, och är det regn känns det trist.. Blir också svårt för de som hamnar längre bak, de kanske inte ser något om alla står med paraplyn.
Ska kolla upp utställningslokalerna, är det galleriet du tänker på, Edsviks Konsthall?
Usch, märker att jag låter så negativ, men det är nog bara, precis som du säger, för att det är så svårt att hitta lokaler för borgerliga vigslar.. Är såklart tacksam för all hjälp!!
Nu är lite mer färdiga med hur vår vigsel ska vara. Vi kommer att vara inne i vår lokal, där det finns en flygel´som det ska spelas på under vigseln.
Vi ska säga till gästerna att komma lite tidigare så att i alla fall de flesta hinner bli fotograferade på väg in i lokalen. Sedan har vi vigseln inne i lokalen. Vi tågar in och därefter ut igen upp på gården (om det inte regnar. På väg upp till gården efter oss, passerar gäster återigen röda mattan och kan fototgraferas. Sedan blir et mingel på gården. Därefter i i festlokalen igen (återigen passering på röda mattan då man hinner fotografera resten). Sedan är det dags för festen.
Vi ska fundera lite till på fotograferingen innnan det spikas. Det är i alla fall skönt att vi har bestämt oss för att ha vigseln inne med musiken och allt. Vi ställer fram stolar till de äldsta gästerna men resten får stå, det blir inte en jättelång vigsel, kanske drygt 20 minuter.