• mahj26

Göra egen bröllopstårta?

Vågar man sig på att göra sin egen bröllopstårta???

Jag tycker att det är jätteroligt att göra tårtor, men är urusel på att baka bottnarna själv. De har jag fuskat med, och köpt färdiga.Tungan ute

Någon som har erfarenhet av att jobba med mousser, sugarpaste, dekorationer etc.????

Blev så inspirerad att göra tårtan själv när jag var inne på tartdecor.se
    De hade en massa tips till tårtor, och med de verktygen så såg det inte speciellt svårt ut..

Men...är det någon som vet hur "lätt" det är att göra själv? (Kommer ju naturligtvis få göra några provtårtor innan isf)
    Känns som om det borde bli billigare iaf...

Idéer? :)

• Svar på tråden Göra egen bröllopstårta?
  • Chicita

Finns en hel del trådar om tårtor och tårtbakning så du kan kanske hitta lite tips där också Glad

Annars så beror det på vad du ska ha för sorts tårta.
    Om du ska ha en staplad så måste du nästan baka bottnarna själv för att få dom så tjocka att dom tål påfrestningen av att hålla pinnarna på plats som håller upp våningen ovan.

För att lära dig bygga och täcka en tårta så kan du kolla in denna sida och eventuellt köpa instruktionsfilmen (bra för nybörjare)
    http://www.gunillawall.se/

Jag bakar min tårta själv, det blir den 4:e staplade tårtan (stacked cake) som jag gör för ett bröllop. Så jag känner mig relativt lugn. Det enda jag är orolig över är smakerna *S*
    Har inte bestämt mig för vad jag ska ha för fyllning

Svar på tråden Göra egen bröllopstårta?