• Emblas Mamma

ågon som vet om www.vinsajten.com är seriös?

Det ser ut som en seriös sida,
    och det är lovande priser!

Har ju hört att man ska kunna beställa från tyskland och liknande. Vad tror ni - är detta en seriös sida?
    Hur vet man om en sida är seriös?

www.vinsajten.com/SE

• Svar på tråden ågon som vet om www.vinsajten.com är seriös?
  • Chicita

Frakt ingick inte, utan "varorna kan hämtas i Tyskland".
    Dom rekommenderade ett lokalt fraktbolag men det känns inte så bra för min del.

• Emblas Mamma
    Chicita skrev 2011-02-05 08:41:52 följande:
    Frakt ingick inte, utan "varorna kan hämtas i Tyskland".
    Dom rekommenderade ett lokalt fraktbolag men det känns inte så bra för min del.
    nej det är väl klart frakt inte ingår i priset? :)

Det fanns ett bra fraktbolag som man kunde räkna ut priserna på på sidan, den skickar till närmsta uthämtningsställe tror jag.. Eftersom man uppgav om man bodde i Sverige/Finland eller Danmark och sen skulle man skriva in sin postadress.
    Jag testräknade ut lite fraktpriser..
    Frakten var faktiskt inte så jättedyr.. men vad vet jag, det kanske finns billigare?

Grejen är att jag måste hitta en sida att beställa ifrån för jag är verkligen inte sugen på att köra till Tyskland. Känns väldigt trist faktiskt så jag lägger hellre lite pengar på frakt än att köra dit..
  • Chicita

Nu menade jag inte att fraktKOSTNADEN skulle ingå :P
    Det var mer att själva FRAKTEN var separat, man kunde inte beställa allt av samma företag. Så det känns lite bökigt för mig.
    Mycket som kan gå fel, även om vinet finns på uthämtningsstället så kanske inte fraktbolaget funkar...
    Så tänker jag...

Jag skulle gärna hitta ett stället att beställa på jag också, men då vill jag gärna ha allt i ett.
    Man beställer och betalar till EN firma och får sakerna levererade till dörren...

• jojsan80

Vi beställde därifrån och kunde hämta ut våra varor i förra veckan! :) allt har funkat hur bra som helst, fraktbolaget som de rekommenderar är välkänt och seriöst. Anledningen till att man måste boka frakt av annat bolag är att om man skall vara riktigt seriöst som företag sp får man inte sälja till privatpersoner i Sverige och ombesörja frakt , det finns lagar som reglerar det. Som privatperson är det dock inga problem att importera enligt lag, om man ombesörjer den själv.

Vi betalade ca halva priset mot vad det kostade på bolaget och frakten kostade ca 750 kr :) billigare än att köra själv och dessutom slipper man lägga en hel dag på att göra resan fram och tillbaka :)

Vi fick avisering via mobilen och sen hämtar ut paketen på sin närmaste bussgodsterminal.

Kan verkligen rekommendera detta!

• Emblas Mamma
    jojsan80 skrev 2011-02-05 09:21:46 följande:
    Vi beställde därifrån och kunde hämta ut våra varor i förra veckan! :) allt har funkat hur bra som helst, fraktbolaget som de rekommenderar är välkänt och seriöst. Anledningen till att man måste boka frakt av annat bolag är att om man skall vara riktigt seriöst som företag sp får man inte sälja till privatpersoner i Sverige och ombesörja frakt , det finns lagar som reglerar det. Som privatperson är det dock inga problem att importera enligt lag, om man ombesörjer den själv.

Vi betalade ca halva priset mot vad det kostade på bolaget och frakten kostade ca 750 kr :) billigare än att köra själv och dessutom slipper man lägga en hel dag på att göra resan fram och tillbaka :)

Vi fick avisering via mobilen och sen hämtar ut paketen på sin närmaste bussgodsterminal.

ååh tack för ditt svar!
    Det lutar verkligen åt att vi beställer därifrån med :D
    Frakten kommer gå på ca. 1300 kr för 10 flak öl och 40 liter vin! Så det är inte så illa!
    Tycker det är skönt att slitta att köra själv - det kostar ju några tusenlappar det med!

Tyskland är inte direkt ett land jag längtar till att besöka igen, jag lägger hellre pengar på att besöka något annat och betalar hellre för att få det hemkört till Sverige! :D
  • jojsan80
    Emblas Mamma skrev 2011-02-05 09:27:22 följande:
    ååh tack för ditt svar!
    Det lutar verkligen åt att vi beställer därifrån med :D
    Frakten kommer gå på ca. 1300 kr för 10 flak öl och 40 liter vin! Så det är inte så illa!
    Tycker det är skönt att slitta att köra själv - det kostar ju några tusenlappar det med!

Tyskland är inte direkt ett land jag längtar till att besöka igen, jag lägger hellre pengar på att besöka något annat och betalar hellre för att få det hemkört till Sverige! :D
    Håller verkligen med! :D Lycka till  med bröllopet! vi har bara en vecka kvar nu, det känns lite overkligt ;)
  • Emblas Mamma
    jojsan80 skrev 2011-02-05 09:32:48 följande:
    Håller verkligen med! :D Lycka till  med bröllopet! vi har bara en vecka kvar nu, det känns lite overkligt ;)
    oj! vad nära! det känns aldrig som om vi kommer komma så nära ;)
    Får jag bara fråga när ni beställde ert? Hur lång tid tog det?
    Det är 4,5 månader kvar till vi gifter oss, men det kanske är bäst att beställa snart ändå! :)
  • wiii

Hur har ni gjort med skatt och så? Försöker googla runt och reda ut vad som gäller men det står så luddigt överallt. Men nog ska man betala svensk alkoholskatt, och tjänar man då så mycket på att beställa på nätet jämfört med systemet? 

• Chicita
    wiii skrev 2011-02-05 15:36:09 följande:
    Hur har ni gjort med skatt och så? Försöker googla runt och reda ut vad som gäller men det står så luddigt överallt. Men nog ska man betala svensk alkoholskatt, och tjänar man då så mycket på att beställa på nätet jämfört med systemet? 
    Hittade denna:
    http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/skatter/punktskatter/allapunktskatter/alkoholskatt/skattesatser.4.18e1b10334ebe8bc80003069.html
  • Bridezilla11

Jag har en släkting som jobbar på fraktbolaget dom rekommenderar, därför vågade jag beställa saker från Vinsajten (man ska ju EGENTLIGEN betala alkoholskatt i Sverige när man tar in allt via ett fraktbolag, men det finns ju ingen som gör eftersom man då inte tjänar på det) Han lugnade oss innan och sa att det inte är någon fara med tull osv.

Men jag gillade vinsajten och kommer beställa därifrån flera gånger,.
    Om man genomför sin beställning och sedan väljer L***** som fraktbolag så behöver man inte fylla i något själv, allt är liksom förinskrivet. Det enda man behöver göra är att godkänna och sedan betala. Otroligt smidigt om man jämförde med all info DHL och dom andra ville ha (jag hade ingen aning om vad vinsajten hade för adress t.ex)

• Bridezilla11
    jojsan80 skrev 2011-02-05 09:21:46 följande:

Vi bor i Stockholm och fick välja om vi ville hämta det på någon bussgods terminal i Farsta eller deras "Hotspot" på Gärdet. Vi valde det sistnämnda och det funkade bra =)
  • Hard Bob

Emblas Mamma skrev 2011-02-05 07:35:18 följande:
    Det ser ut som en seriös sida,
    och det är lovande priser!

Har ju hört att man ska kunna beställa från tyskland och liknande. Vad tror ni - är detta en seriös sida?
    Hur vet man om en sida är seriös?

www.vinsajten.com/SE
    Handlar ni via nätet med frakt till hemadressen, måste ni betala svensk alkoholskatt (200 kr per liter).
    Bor ni i närheten av Skåne/Malmö är det bättre att handla t ex via FlaskExpressen: ni åker med företagets shuttlebuss över Öresundsbron och hämtar varorna. Dvs. noll alkoholskatt att betala.
Svar på tråden ågon som vet om www.vinsajten.com är seriös?