• Fru Fnurrhurr

Ni som tar kortet före vigseln...

Jag har en fundering. Vi ska ta kortet före vigseln och sen ska vi åka nån mil för festen. Men hur gör man rent praktiskt, ska alla gästerna anlända först till festplatsen och ta emot oss när vi kommer, ska vi vänta lite innan vi åker själva från kyrkan ? Hur länge ska man låta gästerna mingla utan oss isåfall??

• Svar på tråden Ni som tar kortet före vigseln...
  • Emblas Mamma

Kan ni inte bara ta en omväg till feststället och haen fantastisk åktur (beror ju på vad ni har för transport), då får ni ju lite tid för er själva också och det är ju mysigt!
    Åk en fin liten extratur :)

• prinsessanogrodan

Ta en liten omväg till festen. Stanna och andas ut lite och mys lite. Tänk att få stanna till lite nånstans lite ostört och kanske skåla i bubbel själva och krama om varandra och känna in att ni är gifta

• Fru Fnurrhurr

Mmm, det låter mysigt!:)

• FruFiddeli

Vi ska också ta fotograferingen innan vigseln och kommer därför ta en liten omväg till festen efteråt. Vår serveringspersonal påpekade att de ville att alla gästerna skulle ha fått dricka och tilltugg innan vi anländer så det tycker vi är det bäsat aättet, precis som de övriga skriver.

• himeko81

de "vanligaste" av vad jag hört är att gästerna ska anlända till festen före brudparet så om ni vill cruisa lite innan är det helt okej. Dessutom tror jag att det är lite skönt att få en stund för sig själva innan man sedan ska sitta och njuta av en härlig middag med familj och vänner :D

• lemfi

Vi tar också foton före festen och har hyrt en limosin som hämtar oss efter kyrkan.
    Vi kommer åka runt i den lite, samla oss för att sedan göra entre vid festen där övriga står och väntar

Svar på tråden Ni som tar kortet före vigseln...