• Lyckliga83

Kan man be om att få pengar insatta på konto?

Hej!

Vi hade tänkt oss o be om pengar som bröllopsgåva. Vår fråga är då, kan man be gästerna sätta in pengarna direkt på kontot?(vi hade tänkt oss o skriva kontonr på infobladet som alla kmr att få med inbjudan) eller är det fräckt?

• Svar på tråden Kan man be om att få pengar insatta på konto?
  • Miu

Nä, det hade jag aldrig kunnat med att göra. 

• Rebecka och Jens

Nja... det blir vääldigt opersonligt. Då får man ju ingen som helst kontakt med den som ger... skulle kännas lite konstigt.

• Emblas Mamma

många verkar ändå tycka det är helt okej,
    jag tycker det är för opersonligt..
    Bättre ni säger att ni önskar er pengar, och skriver det på ett fint sätt,
    sen kan ni ha en liten vacker låda som insamlingslåda till pengar och kuvert på bröllopet för dom som vill ge det!

• Lyckliga83

oki tack. tyckte om idén om lådan =) tack

• Wintercandles

Jag har varit på ett bröllop där dom gjorde precis så med kontonummer. Men vi i kompisgänget lade ihop och växlade in allt till guldtior och la i en stor väska. Som Pippis kappsäck med pengar. Vi tänkte att "visst kan dom få pengar, men då får dom allt jobba lite" ;)

• TheD

Vi kommer få pengar insatta på konto. Men vi har inte hand om det hela utan det har mamma och pappa så att vi sen får ett kontot  :D

Vilket bra! Så vi ska ev. boka snart :D :D

• chris77
    Självklart kan man be om pengar på ett konto istället för present eller istället för kontanter! Om det är brudparets önskan så är det klart att man ska tillmötesgå det Glad och varför ska dom få "jobba för det"...dumt tycker jag. Vi har varit på flera bröllop där det stod något fint i inbjudan att de öppnat ett bröllopskonto. Himla smidigt för gästerna också!
  • Liina86

Jag tycker precis som chris77 att det är ett jättesmidigt sätt. Min syster hade det så och jag hörde ingen som tyckte att det var konstigt eller oförskämt. Jag försöker dessutom att inte använda kontanter över huvud taget då det är sämre både gällande säkerhet och för miljön.

Svar på tråden Kan man be om att få pengar insatta på konto?