• marnys

Frisyr och makeup på olika ställen?

Jag har bokat världens bästa frisör till mitt bröllop. Problemet är att hon inte är makeup artist, utan då måste jag göra det någon annanstans.. Gör man det själv? tänkte om det blir stressigt att åka till flera ställen.. Någon som har något bra förslag? =)

• Svar på tråden Frisyr och makeup på olika ställen?
  • 2010 2010

Jag kommer att göra mitt smink och hår på olika ställen. Gör sminket först, åker till frisören och fixar håret och så klär jag mig där hos henne. Enl henne kunde jag lämna brudklänningen och sakerna hos henne kvällen före så att jag slipper släpa på sakerna. Tror att det kommer bli bra!

• bröllop20110702

Jag har hört att man ska göra håret före sminket. Annars kan det bli förstört av all hårspray om man inte skyddar ansiktet riktigt ordentligt.

• 2010 2010
    bröllop20110702 skrev 2011-02-05 16:10:41 följande:
    Jag har hört att man ska göra håret före sminket. Annars kan det bli förstört av all hårspray om man inte skyddar ansiktet riktigt ordentligt.
    åh tack för tipset, det har inte jag tänkt på faktiskt.
  • ninasjoholm

Många makeupartister kan ta sig dit du vill så du slipper stressa på din stora dag. Så jobbar i alla fall jag och många av dom jag känner i branchen.

• förlovadflicka

Jag ska sminka mig själv och min blivande svägerska som är frisör kommer hem till mig och gör mitt hår. Ska bli jätteskönt att inte behöva åka någonstans :) Följ min tråd "vi som sminkar oss själva" om du vill :) 

Svar på tråden Frisyr och makeup på olika ställen?