• La Litchi

Tärnklänningar Malmö/Skåne

Hej!

Tacksam för tips om bra ställen att köpa tärnklänningar i Malmö eller övriga Skåne.
    Eller om någon vet någon bra sömmerska?

• Svar på tråden Tärnklänningar Malmö/Skåne
  • Violator

Vi kommer att köpa tärnan klänning på Palm Design i Malmö. Det är Forever Yours. Servicen på Palm är outstandig! Helt underbar personal!

• La Litchi

Aha, i vilken prisklass ligger klänningarna och hur lång leveranstid är det?

Har ni valt modell och kan man välja olika färger på modellerna?

• Brud011
    La Litchi skrev 2011-02-05 19:24:38 följande:
    Hej!

Tacksam för tips om bra ställen att köpa tärnklänningar i Malmö eller övriga Skåne.
    Eller om någon vet någon bra sömmerska?
    jag har precis skrivit en tråd om www.utilecouture.se
    är så sjukt nöjd med klänningen jag köpte till min tärna där. de har dock nätförsäljning men det är ju öppet köp som vanligt förstås. skitbra pris och klänningarna är jättefina! 
  • Violator

Just på Forever Yours är det tre månaders leveranstid. Man kan välja mellan rätt många färger, kanske 40 stycken (vild gissning från min sida) och man kan välja vilken modell som helst från deras katalog men de har en del inne som man kan prova också. Den som min syster ska ha kostar 1600:-
    De korta ligger där omkring 1300-1700 tror jag och de långa vet jag inte. En tjej som var tärna på min kompis bröllop köpte en lång och den kostade 2500:-
    Det är ju inte det billigaste men det är jättebra kvalitet, man kan välja på många färger och servicen är som sagt oklanderlig (med det inte sagt att man inte får det på andra ställen, detta är bara min åsikt och upplevelse). 

• La Litchi

Tack! Tärnan får gå och spana in.

Var och kollade brudklänningar på Palm, men hittar tyvärr ingen där. Men servicen var det inget fel på :o)

• Violator

Jag har  hittat en som jag tycker är helt ok vilket är det bästa jag har tyckt om alla de klänningar jag har provat. Dvs inget annat är bättre än den men den är ändå  bara ok.  Börjar få lite smått panik...

• La Litchi

Den blir säkert jätte bra! När alla detaljer kommer till som smycken, blommor, frisyr o.s.v. :o)

• La Litchi

*Puffar* för fler tips om tärnklänningar i Malmö/Lund.

Även vanliga butiker, alltså inte bara brudklänningsaffärerna.

Svar på tråden Tärnklänningar Malmö/Skåne