• Tifflan

smal alliansring?

Jag har snöat in på att ha en smal alliansring mellan förlovningsringen och vigselringen som kommer vara likadan som förlovningsringen. Nån som vet var man kan hitta en smal ring ca 2mm i rött (helst) eller vitt guld?

Det är den här looken jag är ute efter, http://www.schalins.se/uploaded_files/big_20080527142916aura.jpg fast jag har lätt kupade ringar

• Svar på tråden smal alliansring?
  • Sebastiána

Jag är ute efter något liknande, men 3mm och jag ska ha den som vigselring.

• S och F

O jag med, hittar ingen allians alls som är lite kupad och som jag vill ha den.. =(

• teddy66

Var på mässa i helgen i Malmö och provade ringar från ett Göteborgsföretag. Star of Diamonds.
    Jag vill ha något liknande själv i titan eller gult guld och ej för tjock dock med raka kanter.
    Han mätte min ring som är två delad i titan/guld. Han skulle göra en allians ring i ca 1.45 mm med ca 12 diamanter. Det skulle bli ca 5 tusen. I med att ringen är så smal måste man ha mindre diamanter. Det är bara att man får iså fall prata med en som säljer ringar och kan fixa andra. De flesta guldsmedjer är nog villiga 

• imdelicate

Har du varit inne på Guldfynd? De har alliansringar i lite olika bredder...

• Tifflan

Var förbi på den lilla lokala guldsmeden idag och de kunde göra en smal ring åt mig för 1650:- +300/ sten beroende på hur många stenar jag vill ha i min ring. Det tyckte inte jag lät så farligt dyrt.....eller?

• brollopsj

Hej Tifflan,
    Det låter som ett normalt pris! Det är ju alltid roligare att fixa själv också! =)

• Tifflan

Det blir nog en smal ring från fu, 1,5 mm bred. Ska bara bestämma mig om den ska vara rödguld som de andra ringarna eller vitguld för att bryta av lite...

Svar på tråden smal alliansring?