• Moster Stina

skynda fynda karaffer!

Jag har förut tipsat om att man kan hitta billiga karaffer på ÖB.

Men nu i helgen när jag och fästmannen skulle iväg för att äntligen köpa in dem var de SLUT! 

(Detta var i Norrtälje.)

När vi dagen efter åkte till Uppsala så passade vi ändå på att besöka även deras ÖB och DÄR fanns våra utsedda karaffer.
    Men bara några kvar, men till ännu fördelaktigare pris.
    Så vill ni få tag i JÄTTEbilliga karaffer så skall ni kolla upp era ÖB:n, och leta efter Luminarc-karaffer.
    De är inte de vackraste, men fullt funktionsmässiga, och kostar just nu en tredjedel av vad andra kostar på ÖB.

Så passa på att åka dit och fynda.
    Dock ej i Uppsala, för där köpte vi upp alla som fanns.

Lycka till!

• Svar på tråden skynda fynda karaffer!
  • Gottblåbär

Vad kostar de när ni köpte dem och hur mycket rymmer de?

• Moster Stina

De har kostat 29 kr förut, men nu kostar de alltså bara 15 kr styck. De rymmer en liter. (vilket verkar vara standard på många)
    Vi har kollat runt på många många ställen och aldrig sett några karaffer under 40 kr annars, så detta var ett kap för oss!

• Gottblåbär

du har ingen bild att lägga upp på hur de ser ut. Har två ÖB i närheten funderar på att ringa och kolla med dem.

• Moster Stina
    Gottblåbär skrev 2011-02-07 16:45:50 följande:
    du har ingen bild att lägga upp på hur de ser ut. Har två ÖB i närheten funderar på att ringa och kolla med dem.
    Å jag är ju så usel på den tekniska biten...
    Men tycker att du genast skall ringa till dina ÖB:n istället och höra om de har dem.
    De har alltså snyggare karaffer i tjockt glas för 45 kr styck vilket heller väl inte är så mycket. Men vill man nu hålla sin budget så liten som möjligt är det smart att haka på reor.
  • Gottblåbär

Fick bara tag i ett av "mina" närmsta Öb:n och dom hade inte något extra pris =(

Svar på tråden skynda fynda karaffer!