hjälp mig! eksempanik!
Nu har jag fått nog!
Jag blir verkligen gaaaaalen!
Har eksem sen barnsben, men just nu blir det ju bara värre och värre.
Jag kommer få ha på mig burka på vigseln i juni, för trevligt ser det verkligen inte ut med eksem över xlar, hals, rygg, ben (nåja, dem kan jag ju dölja under kjolen!). Och nu har jag dessutom fått stora eksemsjok i hårbotten med. Och allt kliar så jag blir galen.
Jag fattar verkligen inte vad jag gjort för fel! Jag blir verkligen tokig!
Nåja, jag är gravid så lite förändringar får man väl räkna med, men jag ser ju sååå otäck ut just nu. Och ja, jag använder mjällschampoo (fungoral) som hudläkare rekommenderat mig förut. Men hur mycket jag än smörjer mig med bra produkter, och så, så blir jag inte bra.
Och sist jag besökte en hudläkare (i ett län där jag bodde förut) så blev jag lite sårad då hon påstod att jag inte kunde ha några allergier utan att det BARA kunde vara psykosomatiskt. (ingen annan hudläkare har sagt så)
NÄe, doktorn lilla, jag VET att jag inte tål en massa saker. (sa jag inte högt!) och OM mitt eksem är psykosomatiskt så är det väl konstigt att jag aldrig är sämre när jag faktiskt MÅR dåligt.
Varför får jag som mest eksem när jag lever mitt bästa lyckligaste liv någonsin?
Jag är så trött på detta nu. Men jag får väl försöka få en remiss till länets hudläkare ändå, för så här orkar jag liksom inte ha det. Jag har blivit bra av mina krämbehandlingar förr. Fattar inte varför de inte hjälper mig nu!
Men jag kan tillägga att jag som gravid ju vill äta sådant som är bra för barnet. Fisk varje dag, järn och c-vitamin t ex. Det sistnämnda brukar dock bara finnas i sånt som jag inte tål, så jag vet ju att jag utsätter mig för en del dumma saker just nu.
Någon annan som haft eksemproblem men faktiskt lyckats bli bra, eller bättre? Hur, i så fall?