• frallan

Bolero i spets?

Jag letar efter en spetsbolero att ha över min axelbandslösa klänning... gärna budgetvänlig:) Lite vintage känsla och som sagt till bra pris, är det någon som har hittat något liknande? Vill gärna dölja mina tjocka armar:)

Kanske någon där ute som har en liggandes i någon låda i storlek större?

• Svar på tråden Bolero i spets?
  • frallan
    Jag han skrev 2011-02-07 15:40:51 följande:

hittade denna på nixas hemsida.

Oj jätte fin! precis något sådant! Ska gå in och kika på pris och så:)
  • frallan
    Jag han skrev 2011-02-07 15:44:31 följande:
    man kan nog inte se priset där, men nixa är inte så dyra iaf. Såg en annan på www.angelinas.se för strax över 1000

Den var också riktigt fin! Kanske känns lite dyrt egentligen, min klänning kostade bara strax över 600, hehe... men det är nog svårt att få det billigare kanske... får jaga runt lite till, men oj oj oj vad söta dom är!

Tror du att det blir fint med en sån typ av bolero over den här klänningen (ska inte vara något spänne på magen). Och blir det konstigt med en enkel kort slöja.... kanske är finare med en hatt eller coiffe med flour då?
  • frallan
    Jag han skrev 2011-02-07 16:01:57 följande:
    Ja det tror jag blir superfint! brud och fest är återförsäljare för Nixa. Ring och kolla pris med dom.
    Håller med om att boleron är supersöt, Klänningen din är också jättefin!

Coiffe med flour? vad sjutton är det för nåt? haha..  jag kan inte så mycket..
    Kan bli lite mycket med slöja kanske, men jag vet inte. Prova om du kan. Kan hända att det är pricken över i: et istället ;)
    Haha, ja knepigt ord det där:) Det är typ en liten hatt eller huvudbonad lite som på bilden du la in som kan ha flour ner över pannan och ansiktet, funderade på att kanske knåpa ihop något sådant själv i såna fall:)

Ja jag ska jaga runt lite efter bästa priserna... jo misstänker att det kanske blir lite mycket med slöja, men det är ju egentligen enda dagen i livet man får använda det, så  jag är lite sugen på det. Ja jag får prova när klänningen kommer, den är inte levererad ännu...
  • frallan

Hittade den här som är ganska fin, men jag vet inte om jag skulle trivas i så korta ärmar... drar ganska stor storlek och mina armar är lite utav mitt hatområde:)
  • frallan
    blomman851 skrev 2011-02-24 19:58:44 följande:
    Jag har också lite svårt för traditionella boleros, och även trekantssjalar som jag tycker är lite "tantiga". Men jag har hittat den här som är hur cool som helst!

www.diadema.se/spetsbolero-kort-aerm-ivory-p-...

Den var jätte fin! Jag har lite svårt för att ärmen är så kort... avskyr verkligen mina armar som två vita fläskkorvar:(  Annars hur söt som helst, gillar volangen runt nacken!
Svar på tråden Bolero i spets?