• bella

Bh

Hej hej, vi är bjudna på bröllop till helgen, där kravet är långklänning, har fått fixat en klänning, men funderar på hur jag löser det me bh, det är väldigt smala axelband på klänningen, och jag vill inte ha axelbandslös, funderar på att ta en bh som man kan byta axelband på, ta sånna som är genom skinliga, och så ta samma tyg som på klänningen och sy fast det tyget på dom genomskinliga banden, vad tror ni om detta, och en fråga till, måste man verkligen ha en väska, känner att det jag vill ha med kan ju min sambo ha i sin kaval??

• Svar på tråden Bh
  • bella

Snälla kan ingen svara vad dom tror om detta

• förlovadflicka

Varför vill du inte ha axelbandslös? Gå in i en riktig bh-butik och få hjälp. :) Hatar genomskinliga axelband, de syns ju ändå så tycker det är fånigt! 
    Vet inte precis om man måste ha väska men jag hade inte velat gå utan iaf :) Lycka till :)  

• stjärna18

Du skulle ju även kunna ha en sjal över axlarna så syns inte banden. Det är ju ändå vinter nu, så det kanske blir kyligt annars. Sen tror jag inte någon annan tänker på detta mer än du själv. Du kanske inte behöver ha vita band till svart klänning men genomskinliga band är ju ett alternativ, men personligen tycker jag inte att det är snyggt. Men det är du som ska trivas!!!

• förlovadflicka

Svart klänning hoppas jag inte hon tänker ha på bröllop ändå :P

• Hvidbrud

inte behöver du en väska om du inte tycker det är nödvändigt. Jag hade ingen, skulle bara ha lagt den någonstans. Min tärna hade extrasmink i sin väska och resten löste sig.

Ang bh så är silikonband nog något av det fulaste jag vet... Du kan ju sy fast din bh i klänningen, så att axelbanden håller både bh och klänning?
    Vill iallafall rekomendera en axelbandslös bh. Det finns så många bra som håller järnet. Kanske får man lägga några extra kronor på den, men att ha en bh som man känner sig säker i är guld värt!

• Hvidbrud

Förlåt, missade att det var till en bröllopsfest! Klart din blivande kan ha det i kavajen!

• fialia

Jag skulle skaffa en bra axelbandslös bh allternativt ngn form av korsett/bustier. Välsorterade underklädesffärer kan hjälpa dig (dvs inte hm, lindex, åhlens el liknande). Tror liten väska hör till.....

Svar på tråden Bh