• Sofia juli 11

Fråga en bekant om håruppsättning?

Jag har en vän från grundskolan som jag vet är frisör numera. Vi har inte umgåtts sedan mellanstadiet och var inte heller allra bästa vänner då, men ändå ganska bra kompisar.  Eftersom jag inte har någon speciell frisör jag går till hade tyckt att det var jätteroligt om hon ville fixa mitt hår. Självklart skulle jag betala hennes vanliga pris. Dock känns det ändå som att det kan låta lite snålt att fråga (hon kanske tror att jag vill ha det som en tjänst?). Samtidigt känns det ju lite fånigt att boka in mig hos henne utan att hon vet att det är jag. Hur ska jag göra med det?

• Svar på tråden Fråga en bekant om håruppsättning?
  • Willowfield

Gå in och prata med henne, och säg som det är öppet och ärligt, att du skall gifta dig och att du gärna skulle vilja att hon åtog sig uppdraget med att gör dig brudfin i håret. :)
    Många ggr är vi så rädda för att fråga, och så visar det sig att personen blir jätte glad när man väl gör det. .)
    Lycka till!

• förlovadflicka

Om du tänker betala fullpris så är det ju verkligen inte snyltigt iaf! :) 

• jkbr

ja gå till salongen och prata med henne , hon blir nog glad:)  det skulle jag ha blivit , skulle ha lagt n er lite extra energi och kärlek på håret också:)

• Sofia juli 11

Ringde och frågade (bor för tillfället inte i den aktuella bröllopsstaden), fast jag var nervös. Hon verkade tycka att det skulle bli roligt, och lovade till och med att ställa upp även om hon skulle ha semester då! Dessutom kunde hon fixa make också! Det kommer bli så roligt, kan inte tänka mig en bättre "uppladdning" inför själva bröllopet!

Tack för peppandet!

Svar på tråden Fråga en bekant om håruppsättning?