• Troligen

självkostnadspris

Vi har funderat på att ha baren till sälvkostnadspris. Vilke priser ska ni ha, eller tycker man kan ta???

Öl
    Vin
    Cider
    Drink
    Shott

• Svar på tråden självkostnadspris
  • Oniq

Nu kommer jag väl att få en lynchmob på mig igen men..
    Vi kommer att ha en variant på självkostnadspris.
    Allt á 20kr.

MEN sen kommer vi att ha en massa andra tikogheter som gör att man kan få halva priset, 2 för 1, brudgummen bjuder osv.

Har varit på andra bröllop där dom tagit just en tjuga för allt - enkelt att betala och man slipper dryg växel.

• vitklänning

Jag hade tidigare tänkt ta 15kr för öl,vin,cider och 20-25 för drinkar och sprit. Men det som Oniq sa var ju himla smart! Enkelt! 

• Hard Bob

Troligen skrev 2011-02-08 12:30:37 följande:
    Vi har funderat på att ha baren till sälvkostnadspris. Vilke priser ska ni ha, eller tycker man kan ta???

Öl
    Vin
    Cider
    Drink
    Shott
    Köp på FlaskExpressen. Det är halva priset, och sätt et enhetspris på 10:-
  • In Wonderland

Lyllos er som kan hålla så bra priser i baren. Själva får vi inte köpa egen dricka då vi har festen på ett hotell och vi måste därför be folk betala fullpris i baren, 50kr för öl/vin/cider och 70 för alla drinkar. Är det dyrt tycker ni? Troligen, sorry om jag stal din tråd liteSkäms

• thean

Vi kommer ha 10 kr för ett glas vin, öl eller cider.
    15 kr för wishey och drinkar.

• meah2000

Vi kommer att ha bar till självkostnadspris.
    Vi kommer endast server öl,vin, cider och alkoholfritt. Vi tycker det räcker.

För öl,vin,cider kommer vi att ta 20kr/glas
    Alkoholfritt är självklart gratis.

• shakynose

Själkostnadspris är inköpspriset och inget annat. Eftersom det kan bli svårt att hålla på med enstaka kronor hit och dit, så tycker jag att man ska avrunda nedåt. Det är olagligt (för att inte säga sniket) att ta mer än inköpspriset i betalt.

• MuBu
    shakynose skrev 2011-03-11 09:24:09 följande:
    Själkostnadspris är inköpspriset och inget annat. Eftersom det kan bli svårt att hålla på med enstaka kronor hit och dit, så tycker jag att man ska avrunda nedåt. Det är olagligt (för att inte säga sniket) att ta mer än inköpspriset i betalt.
    Vem har sagt att man ska betala överpris???
    Vart ser du att folk har gjort det?

Du kan väl inte veta för vilket pris folk inhandlar sin alkohol.

Det är en stor skillnad att handla från tyskland och från systembolaget!!
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-02-08 12:34:42 följande:
    Nu kommer jag väl att få en lynchmob på mig igen men..
    Vi kommer att ha en variant på självkostnadspris.
    Allt á 20kr.

MEN sen kommer vi att ha en massa andra tikogheter som gör att man kan få halva priset, 2 för 1, brudgummen bjuder osv.

Har varit på andra bröllop där dom tagit just en tjuga för allt - enkelt att betala och man slipper dryg växel.
    Vi gör samma sak vi också. 20:- för allt, förutom det alkoholfria alternativen som vi kommer ha. 
    Dom bjuder vi på Glad
    MuBu skrev 2011-03-11 11:03:33 följande:

Om du har handlat i Tyskland så får du faktiskt inte sälja det ens till självkostnadspris eller billigare, eftersom det är för privat bruk enbart.
    Du får bjuda, men inte sälja.

Trista fakta, men det är enligt lagar och regler.
    Dessutom så ska man skatta för alkoholen i sverige om man inte hämtar det själv i Tyskland (många som beställer och låter fraktfirmor leverera, men då ska man skatta för det).
    Och om man väljer att få det levererat då så blir det inte billigare än att köpa på systemet i alla fall.
    Dessutom får man ju lämna tillbaka oöppnade förpackningar från Systemet om man gör det inom 2 veckor från inköpsdatum Glad
  • MrsT2011
    In Wonderland skrev 2011-03-11 03:54:53 följande:
    Lyllos er som kan hålla så bra priser i baren. Själva får vi inte köpa egen dricka då vi har festen på ett hotell och vi måste därför be folk betala fullpris i baren, 50kr för öl/vin/cider och 70 för alla drinkar. Är det dyrt tycker ni? Troligen, sorry om jag stal din tråd liteSkäms
    VI har samma upplägg och jag tycker inte att det är dyrt! Vi bjuder ju gästerna på en fin middag med tillhörande dryck, och meningen är inte att folk ska bli packade. En drink eller två till fullpris medan dansen pågår tycker jag gott att folk kan kosta på sig.
  • MuBu
    Chicita skrev 2011-03-11 11:08:51 följande:
    Vi gör samma sak vi också. 20:- för allt, förutom det alkoholfria alternativen som vi kommer ha. 
    Dom bjuder vi på Glad
    MuBu skrev 2011-03-11 11:03:33 följande:

Om du har handlat i Tyskland så får du faktiskt inte sälja det ens till självkostnadspris eller billigare, eftersom det är för privat bruk enbart.
    Du får bjuda, men inte sälja.

Trista fakta, men det är enligt lagar och regler.
    Dessutom så ska man skatta för alkoholen i sverige om man inte hämtar det själv i Tyskland (många som beställer och låter fraktfirmor leverera, men då ska man skatta för det).
    Och om man väljer att få det levererat då så blir det inte billigare än att köpa på systemet i alla fall.
    Dessutom får man ju lämna tillbaka oöppnade förpackningar från Systemet om man gör det inom 2 veckor från inköpsdatum Glad
    Vi handlade från systembolaget och det som blev över (oöppnat) lämnade vi igen.
  • Willowfield

Vin och öl 10:-
    Drinkar 15:-

har detta mest för att folk håller igen lite när det kostar, symboliskt 

• ClaraH

Nu har vi efter lite diskuterande strukit sprit i baren och kommer endast att bjuda på vin, öl, cider och läsk. Men innan dess funderade vi på att sätt en tia på allt (även drinkar) bara för att folk inte bara skulle ta och att det blir stående.

Svar på tråden självkostnadspris