självkostnadspris
Vi har funderat på att ha baren till sälvkostnadspris. Vilke priser ska ni ha, eller tycker man kan ta???
Öl
Vin
Cider
Drink
Shott
Vi har funderat på att ha baren till sälvkostnadspris. Vilke priser ska ni ha, eller tycker man kan ta???
Öl
Vin
Cider
Drink
Shott
Nu kommer jag väl att få en lynchmob på mig igen men..
Vi kommer att ha en variant på självkostnadspris.
Allt á 20kr.
MEN sen kommer vi att ha en massa andra tikogheter som gör att man kan få halva priset, 2 för 1, brudgummen bjuder osv.
Har varit på andra bröllop där dom tagit just en tjuga för allt - enkelt att betala och man slipper dryg växel.
Jag hade tidigare tänkt ta 15kr för öl,vin,cider och 20-25 för drinkar och sprit. Men det som Oniq sa var ju himla smart! Enkelt!
Lyllos er som kan hålla så bra priser i baren. Själva får vi inte köpa egen dricka då vi har festen på ett hotell och vi måste därför be folk betala fullpris i baren, 50kr för öl/vin/cider och 70 för alla drinkar. Är det dyrt tycker ni? Troligen, sorry om jag stal din tråd lite
Vi kommer ha 10 kr för ett glas vin, öl eller cider.
15 kr för wishey och drinkar.
Vi kommer att ha bar till självkostnadspris.
Vi kommer endast server öl,vin, cider och alkoholfritt. Vi tycker det räcker.
För öl,vin,cider kommer vi att ta 20kr/glas
Alkoholfritt är självklart gratis.
Själkostnadspris är inköpspriset och inget annat. Eftersom det kan bli svårt att hålla på med enstaka kronor hit och dit, så tycker jag att man ska avrunda nedåt. Det är olagligt (för att inte säga sniket) att ta mer än inköpspriset i betalt.
Vin och öl 10:-
Drinkar 15:-
har detta mest för att folk håller igen lite när det kostar, symboliskt
Nu har vi efter lite diskuterande strukit sprit i baren och kommer endast att bjuda på vin, öl, cider och läsk. Men innan dess funderade vi på att sätt en tia på allt (även drinkar) bara för att folk inte bara skulle ta och att det blir stående.