• Litchi81

Hår, smink och brudbukett i Örebro?

Ska gifta mig i Örebro i sommar, men bor i Sthlm så jag har inte så bra koll på vad det finns för bra ställen där man kan fixa hår och smink m.m. och hoppas på er hjälp!

Så mina frågor:

Har ni några tips på bra ställen i Örebro där man kan fixa hår, smink och naglar i Örebro?

Och var kan man beställa en fin brudbukett i Örebro - någon som har någon bra erfarenhet?

• Svar på tråden Hår, smink och brudbukett i Örebro?
  • Winterfresh

Bor i Örebro och ska gifta mig i sommar.
    Kan lugnt rekommendera Nya Blomsterboden för att binda buketten. Men ring snabbt då de bokar in och ni sitter ner nån månad innan och går igenom hur buketten skall se ut.

Bara Här ska fixa mitt hår och make up, supertrevliga tjejer som jobbar där.
    Naglarna har jag inte bestämt mig för vart jag ska fixa, funderar på att fixa dem på Marieberg, ska kolla upp det lite mer.

• Lysdioda

Jag rekommenderar också Nya blomsterboden. Vi hade tänkt göra bukett där, men har ändrat oss för att i stället plocka liljekonvaljer på kolonilotten och göra egen bukett för att spara pengar och bjuda fler gäster inom budget.

Blomsterboden tar bara ett visst antal brudbuketter per helg så det är bra att boka där i tid om man vill vara säker på att få det gjort.

En kompis till en kompis ska göra mitt hår. Men, jag skulle rekommendera P&co fast det är dyra (2700 tror jag, inklusive konsultation och provuppsättning.) Sen tror jag de tar 500 kr sminkning.

Capelli som också ligger central, mitt emot P&CO typ, gjorde min kompis hår och smink och hon var supersnygg. De har jag dock inte testat själv.

Vilket datum ska ni slå till? Vi kör den 4 juni.

Svar på tråden Hår, smink och brudbukett i Örebro?