• sunshine

Blev kär i en ring idag

Jag var inne på Guldfynd idag och råkade få syn på en ring som jag blev alldeles kär i. Jag och min sambo har pratat om gifta oss en tid men mest på skoj, det har inte känt aktuellt "på riktigt". Nu blev jag dock lite sugen efter att ha sett den här ringen som jag föll för eftersom den är så enkel och stilren. Frågan är bara om den är FÖR enkel, är det tråkigt att ha en så oprålig vigselring? Vad tycker ni om den? 

En annan fråga: jag tycker att det känns lite opersonligt men en ring från Guldfynd och undrar om någon har sett en liknande ring någon annanstans?

Jag gillar egentligen vitguldsringen mer men jag vet att sambon absolut föredrar rödguld plus att det är viktigt för honom att våra ringar matchar, jag är helt öppen för en kompromiss:) 

• Svar på tråden Blev kär i en ring idag
  • Lucentezza

Super vacker tycker jag! :) Jätte fina!

• sunshine

Tack för tipset! Det verkar dock svårt att köpa ring från internet, jag vill gärna testa den och se den i verkligheten innan jag köper den.

• cityalven

som du skriver, en vacker och stilren ring. Den är på sitt sätt enkel men blev du kär så blev du kär :)
    vill du sen inte ha den från guldfynd så kan du ta med dig en bild och höra runt lite hos olika guldsmeder på hur mycket det skulle kosta (då kan du få den lite bredare/tjockare) så blir den precis så som du vill ha den och helt unik för dig :)

• förlovadflicka

Min förlovningsring är från guldfynd och vigselringen är från hallbergs guld, alltså två tråkiga ringar om man ser det så :P
    Men jag tycker att mina ser personliga ut och jag tycker jättemycket om dem, särskilt vigselringen som jag faktiskt inte sett något liknande någon annan stans och som verkligen passar mig!
    Det är ju ingen som ser var ringen kommer från, kanske om du träffar någon härifrån, men inte annars ;) Det viktigaste är ju att man tycker om dem! Sedan var mina ganska billiga, dels för att de var det från början och sedan rea på det men jag tycker bara det är bra! Det viktiga är ju hur de ser ut och att man trivs med dem, eller hur? Bryr mig inte ett dyft om att det anses prestigelöst att handla från de stora kedjorna!
    Förstår dock om man är guldsmed eller kan smycken på ett annat sätt. Men jag som alltid köper oäkta smycken på glitter ser ingen skillnad på en ring för 20 och en för 3 om det är ungefär samma design, jag skulle inte kunna avgöra vilken som var den dyra och då är det ju onödigt att köpa den dyra bara för att :P 

• johanna 1985
    förlovadflicka skrev 2011-02-09 15:43:05 följande:
    Min förlovningsring är från guldfynd och vigselringen är från hallbergs guld, alltså två tråkiga ringar om man ser det så :P
    Men jag tycker att mina ser personliga ut och jag tycker jättemycket om dem, särskilt vigselringen som jag faktiskt inte sett något liknande någon annan stans och som verkligen passar mig!
    Det är ju ingen som ser var ringen kommer från, kanske om du träffar någon härifrån, men inte annars ;) Det viktigaste är ju att man tycker om dem! Sedan var mina ganska billiga, dels för att de var det från början och sedan rea på det men jag tycker bara det är bra! Det viktiga är ju hur de ser ut och att man trivs med dem, eller hur? Bryr mig inte ett dyft om att det anses prestigelöst att handla från de stora kedjorna!
    Förstår dock om man är guldsmed eller kan smycken på ett annat sätt. Men jag som alltid köper oäkta smycken på glitter ser ingen skillnad på en ring för 20 och en för 3 om det är ungefär samma design, jag skulle inte kunna avgöra vilken som var den dyra och då är det ju onödigt att köpa den dyra bara för att :P 
    Jag håller med om att det är lite svårt att skilja äkta från oäkta. Detsamma gäller kläder, skor etc.

Däremot så är tycker jag att man skall kunna känna sig stolt över det man bär på sig, oavsett om de som betraktar en kan se om produkten är äkta eller ej.

Det är viktigt vad man själv känner. 
  • sunshine
    johanna 1985 skrev 2011-02-09 21:53:16 följande:
    Jag håller med om att det är lite svårt att skilja äkta från oäkta. Detsamma gäller kläder, skor etc.

Däremot så är tycker jag att man skall kunna känna sig stolt över det man bär på sig, oavsett om de som betraktar en kan se om produkten är äkta eller ej.

Det är viktigt vad man själv känner. 
    Precis! För mig handlar det inte om status eller märke, jag är inte ute efter en dyr ring även fast jag skulle ha råd med det. Jag menar bara att smyckena hos de stora kedjorna är massproducerade och jag vill att min ring ska kännas personlig, som att det är just MIN ring. Jag ska nog ta och gå till en guldsmed, hittade en i Uppsala som har gjort jättefina ringar precis i min smak: http://www.vonweisz.se/fotografier.html . Jag bor dock i Malmö men det lär ju finnas någon här med:) Tack alla för era tips!
Svar på tråden Blev kär i en ring idag