Vi har rest en massa i Indonesien och gillar verkligen Bali! Dock så är Kuta väldigt turistigt, men kan vara ok ett par dagar. Det är väldigt lätt att vara i Kuta, för där finns allt; Hard Rock cafe, MC Donalds, Pizza Hut..ja du fattar... Men när jag reser vill jag gärna uppleva kulturen där jag är. Jag skulle rekomendera er att åka runt lite på ön. Bali är relativt utvecklat och det är lätt och billigt att ta sig runt. Dock så vet jag att det har blivit betydligt dyrare att vara i Indonesien, de senaste åren..men det är fortfarande billigt.
I norra delarna ligger Lovina. Der är en mysig by, så den bör ni inte missa! Där finns också ett ställe där man kan få simma med delfiner. Det var verkligen en upplevelse jag aldrig glömmer.
Sedan ca mitt på ön finns det stora kaffe och ris oldlingar. Det är väl värt ett besök. Det är hur veckert som hellst och väldigt lungt och skönt. Där kan man gå en tur med en lokal guide som visar en de olika plantagen och vi besökte även deras fabriker. Som att åka tillbaka i tiden.
Jag har även varit i Hongkong och Peking, så om du har några frågor om det, så fråga på..=)