• mjlove

Tips på tårtor i Göteborg

Jag är på jakt efter en tårta i Göteborg och behöver därför lite tips.
    Jag funderar på Engelska tårthuset, men läst lite här på BT om att deras tårtor inte är så goda.
    Steinbrenner & nyberg är jag inte så förtjust i, då jag inte tycker deras tårtor är så fina, och inte alltid så goda.

Något i denna stil är jag ute efter.
    Någon som har tips eller förslag?

• Svar på tråden Tips på tårtor i Göteborg
  • Etheleglin

Tårtdecor i Kungälv.

Annars Margaretas hembageri i Mölndal, men de var inte speciellt tillmötesgående när vi var där. Vi kunde inte få den tårtställningen vi ville ha om vi inte köpte 20 extra bitar och massa annat tjaffs. Vilket var synd, för de har goda tårtor. Men tårtdecor i Kungälv gör finare tårtor och är trevligare, så därför köper vi våran därifrån. 

• sacki79
    Etheleglin skrev 2011-02-11 12:24:33 följande:
    Tårtdecor i Kungälv.

Annars Margaretas hembageri i Mölndal, men de var inte speciellt tillmötesgående när vi var där. Vi kunde inte få den tårtställningen vi ville ha om vi inte köpte 20 extra bitar och massa annat tjaffs. Vilket var synd, för de har goda tårtor. Men tårtdecor i Kungälv gör finare tårtor och är trevligare, så därför köper vi våran därifrån. 
    Men Tårtdecor säljer väl inte tårtor va? Eller gjorde de ett undantag kanske? Skrattande
  • AmeMarc

Jag rekommenderar INTE susannes tårtor - blev väldigt besvikna.
    Och på sin bröllopsdag vill man ju att det ska vara en toppentårta.

• sacki79

Susannestårtor kör medmousser som består av vispad grädde och pulver man blandar ut med i lite vatten o blandar sedan detta med grädden. Personligen tycker jag att det blir lite "mesig" smak (smakar alltså inte så mkt) och alldeles för gräddigt, men det är ju en smaksak. Vissa vill ha det så kanske...? och då är det ju bra =)

• 21maj

Vet inte vad du beställde, men jag har bara hört gott om henne..Och om tårtorna... Men som sagt man kan ju testa innan man beställer. Jag bakar ju själv, så jag vet ju hur det ska smaka iaf :)

• Joffan
    21maj skrev 2011-02-11 15:44:52 följande:
    Vet inte vad du beställde, men jag har bara hört gott om henne..Och om tårtorna... Men som sagt man kan ju testa innan man beställer. Jag bakar ju själv, så jag vet ju hur det ska smaka iaf :)
    När skall du på provsmakning? Skriv gärna vad du tyckte efteråt. Vi har bokat susanne men skal först provsmaka i April.
  • Etheleglin
    sacki79 skrev 2011-02-11 13:04:36 följande:
    Men Tårtdecor säljer väl inte tårtor va? Eller gjorde de ett undantag kanske? Skrattande
    Om du klickar på bloggarna på Tårtdecors hemsida så kan du se hurdana tårtor de har gjort.

Och hu! Hade aldrig velat ha en gräddpulver-moussetårta på mitt bröllop! 
  • 21maj
    sacki79 skrev 2011-02-11 15:44:24 följande:
    Susannestårtor kör medmousser som består av vispad grädde och pulver man blandar ut med i lite vatten o blandar sedan detta med grädden. Personligen tycker jag att det blir lite "mesig" smak (smakar alltså inte så mkt) och alldeles för gräddigt, men det är ju en smaksak. Vissa vill ha det så kanske...? och då är det ju bra =)
    Nja. jag hade ju iofs tänkt göra en egen "mousse" och lämna till henne.  Har hittat en kombo med kokos  och en med lime.. vad tror ni om den kombon?
  • sacki79
    Etheleglin skrev 2011-02-12 22:02:48 följande:
    Om du klickar på bloggarna på Tårtdecors hemsida så kan du se hurdana tårtor de har gjort.

Och hu! Hade aldrig velat ha en gräddpulver-moussetårta på mitt bröllop! 
    Ups, fast Tårtdecor gör också sådana fyllningarObestämd Dem brukar nämligen alltid undra hur jag orkar med att göra mina egna =) Men har du kollat med dem personligen angående beställning av tårta? Dem har nämligen sagt att de inte längre gör tårtor för beställning, men de kanske har börjat med det igen...? Vad tar de per bit i så fall, ligger de inte på runt 45 kr för en hyfsat enkel? Eller?
Svar på tråden Tips på tårtor i Göteborg