• Emblas Mamma

Låt på engelska i kyrkan.. eller ska man bara ha svenska?!

Jag tycker verkligen inte om svenska låtar något vidare har jag märkt,
    ingen duger riktigt!
    haha.
    ska dock ha en: Kent - utan dina andetag.

men jag är så förälskad i en låt på engelska.. kan man få lov att ha det, eller tycker man som släkting det är jobbigt om man inte förstår engelska?
    Vi har rätt många gamlingar och dom kan inte ett ord..

ka man inte ha EN engelsk låt och en svensk ändå?
    Vad tycker ni? Hur ska ni göra?

Vill ha Moulin Rouge - Come What May,
    den betyder oehört mycket för mig! <3

• Svar på tråden Låt på engelska i kyrkan.. eller ska man bara ha svenska?!
  • Sebastiána

Vi vill bara ha svenska sånger i kyrkan, men det är mer för att vi tycker att engelska känns fel i just den miljön - en fin kyrka från 1100-talet.

Om de gamla inte förstår texten så hör de ju i alla fall den fina sången och melodin!

• Emblas Mamma
    Sebastiána skrev 2011-02-11 19:38:16 följande:
    Vi vill bara ha svenska sånger i kyrkan, men det är mer för att vi tycker att engelska känns fel i just den miljön - en fin kyrka från 1100-talet.

Om de gamla inte förstår texten så hör de ju i alla fall den fina sången och melodin!
    jo det är klart.)
    kan inte bara hitta någon som jag tycker om mer på svenska än denna låten..
    det betyder mycket för mig..
    så jag tänkte att man kan ju kompromissa :P haha.. får kolla med prästen med, men jag tror han är okej med det!
  • Kattpoet

Jag förstår dig Emblas mamma, det är svårt att hitta bra svenska låtar eftersom inte vet vad som ska leta eftersom det mesta vi hör är på engelska idag.

Har du hört eller läst texten till  dess?
    I folkviseton (Kärleken kommer...) - Nils Ferlin / Torgny Björk

Håll mitt hjärta - Björn Skifs

För kärlekens skull-  Ted Gärdestad

Ett liv med mig - Real Group

• Catlife

Vi funderar på en låt på engelska i kyrkan. Vi tycker precis som du att det egentligen hade varit bättre med en svensk, men vi hittar ingen bra. Vi tänker som så; det är ju ändå för oss låten ska spelas, inte någon annan. Även om orden blir viktiga i kyrkan, är det ju ändå musiken i sig som sätter stämningen.

• lemfi

Det är ditt bröllop och om låten betyder så mkt för dig så är det ju själklart
    Förstår om de äldre innte hänger med men som sagt de hör ju melodin och blir berörda ändå.
    Dessutom har ni en låt på svenska.

Svar på tråden Låt på engelska i kyrkan.. eller ska man bara ha svenska?!