• Fullfartframåt

Matildasfest-skor stora eller små?

Hej!
    Har någon beställt skor från Matildas skor? Jag är fundersam kring storlek nämligen, hon säger att med min längd på fot ska jag ha storlek 40, medan jag i alla andra av mina finskor har 41. Blir bara ännu mer förvirrad av svaren jag får av henne, så, har någon beställt därifrån o i sådana fall tog ni den storleken ni har i era andra skor eller mindre/större.
    Mycket tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Matildasfest-skor stora eller små?
  • missyJ

jag fick till svar när ja beställde att jag skulle ha en 39 ( har i vanliga fall 38)
     så ja vet inte riktigt..

• Korallbruden

Mina var lite små... hon har halvstorlekar också så minst en halvstorlek större

• kandersson174

Det beror på vilka sorts skor det är sa hon till mig. Jag beställde skor som var runda i tån och då kunde jag ta en halvstorlek mindre än jag hade behövt med andra skor

• linnis83

Jag beställde skor med rund tå och skickade henne mina mått på foten. Fick strl 39 som jag har i vanliga fall men tycker dom klämmer lite fram.... Men kan ju ha mätt fel oxå, tyckte det var lite svårt...

• Myspys77

Jag köpte runda fram och brukar ha strl 39 och enligt måtten skulle jag ha 39 men fick dem för några dagar sedan och de känns aningen små så hade jag haft chans att prova dem först hade jag nog tagit minst en halv storlek större!

• fru2011kanske

Jag var där och provade skor och 38 som jag har i vanliga fall passade bra, då var det skor med rund tå och jag har ganska breda fötter. (så det är sällan längden som är problem för mig utan snarare bredden)

• Rebbak

jag brukar ja antingen 37 eller 38 och var där och provade och då sa hon att jag skulle ha 38, har rund tå. men nu när jag fått dem tycker jag de är lite breda i hälen, men jag har ett band kring ankeln, så det går bra

• carrobarro84

jag har i vanliga fall 37,5 - 38. Men enligt mit fotmått skulle jag ha 38,5 enligt henne (runda tår) men de är lite stora faktiskt. 38 hade nog suttit bättre.

• venezuela06

Tänk bara på att beställa i vääääldigt god tid. Jag beställde mina den 31 mars. Nu gifter jag mig om 3 veckor och har fortfarande inte fått dom.
    Något klabb med leverantören... Men har hela tiden fått svar på mina mail och och Mejan har varit väldigt servicemindad hela tiden...men lite nervöst är det att jag får leta skor i sista stund.
    Men håller ut ett tag till..Det är ju verkligen mina drömskor!!

Men vill bara vara tydlig med att Mejan gör allt hon bara kan för att få fram dom så henne kan man inte vara ilsk påSkrattande

Svar på tråden Matildasfest-skor stora eller små?