Sälja sitt guld
VAr i Stockholm lämnar jag in mitt gamla guld och får bäst betalt. Den guldsmeden där jag köper min vugselring har inte sagt nåt om att man kan lämna in det där..
VAr i Stockholm lämnar jag in mitt gamla guld och får bäst betalt. Den guldsmeden där jag köper min vugselring har inte sagt nåt om att man kan lämna in det där..
Hur mycket guld gäller det? I gram alltså?
Du får bäst betalt om du lämnar in guldet i samband med att de gör ringarna istället för att du 'säljer det' till guldsmeden. Om du verkligen enbart vill sälja så är det faktiskt (vad jag har sett) mest lönsamt att vända sig till något guldköparföretag (ex smsguld, guldpengar, guldbrev, sms24karat osv). Kolla här på nätet, dom har ibland olika priser på guld och där kan du göra bättre affärer.
Vi fick bäst betalt av fs guld på odengatan! Kollade både nät och guldsmeder, men de var bäst då, för ett år sedan!
Min guldsmed gav ett bra pris om det var så att man skulle använda summan för att handla av henne, om man bara skulle ha ut pengar hade hon ett lägre grampris. Vi hade rätt mycket så vi gjorde både ock!
Men smsguld eller vad det nu var, var inte alls bra för oss!