Ljust lila pion?
Hej!
Jag undrar om någon har namnen på en ljust lila pion här? Som går att få som snittblomma?
Annars förslag på ljust, ljust rosa pioner som gärna drar åt det mer lila hållet. Eller vita med mer lila inslag.
Hej!
Jag undrar om någon har namnen på en ljust lila pion här? Som går att få som snittblomma?
Annars förslag på ljust, ljust rosa pioner som gärna drar åt det mer lila hållet. Eller vita med mer lila inslag.
Jag har hittills aldrig sett pioer som går åt lila, vare sig som snitt eller i trädgårdshandeln faktiskt. Rosa, vitt och rött i olika nyanser, samt den gula svavelpionen är de jag stött på.
Är du ute efter lila i din bukett tycker jag du ska titta på Dahlior istället. De finns i allsköns olika nyanser, färger och former. Nejlikor skulle också fungera. Endera eller båda sorterna ihop med ljuslila rosor skulle bli vackert.
Nej, jag är ute efter dubbel/fylld pion. Funderar isåfall på om man kunde ta Lactiflora, Sarah Bernard eller Mrs Fd Roosevelt och sedan lägga till något ljuslila, kanske ljusa luktärter.
Vad tror du om det? Vilken av dessa är ljusast?
Den lösningen tror jag verkligen är en chansning. Jag vet inte alls om det fungerar-olika blommor beter sig mycket olika och reagerar på färg på olika vis. Jag tror tyvärr du kommer att få släppa det här med lila pioner.
Visst finns risken att något händer med en färskvara så den helt enkelt inte går att uppbringa, men annars är chansen oftast väldigt stor att man faktiskt få de blommor man bokat. Jag tror ändå mest på det. Det brukar gå bra.