Är det B med ringar från guldfynd?
Suck... hade skrivit massa o så försvann det...
However så är priset inte det som avgör. Förstår inte hur vissa bara kan med att se ner på andra och fnysa åt deras val för att det inte är tillräckligt "fint" i deras ögon. Frågan är ju vad man tycker är viktigast.. att få gifta sig med den man älskar och bära en symbol för kärleken på sitt finger eller att det ska vara den fetaste dyraste specialdesignade ringen som man ska blinga runt med? Mina vänner har aldrig frågat om våra förlovningsringar, var de är köpta o hur mkt de kostade de har bara grattat och lyckönskat. Men vissa kanske har fisförnäma snobbvänner vad vet jag.
Jag lägger hellre pengar på en oförglömlig fest. Jag har en ring i vitguld och diamant som jag fick av min mormor och morfar specialdesignad när jag var 15, den kommer att vara betydligt dyare än min vigselring om man säger så.. Gåvoringen är värd kanske 15-17 000 eller nåt och när jag tänker på det känns det för mig lite galet... tänk vad de pengarna kunde gjort nytta nån annanstans än på mitt finger...(jag fick en liten diamant när jag var kanske runt 4 och sen bytte de upp den i storlek varje gång jag fyllde år och när jag fyllde 15 fick jag tillslut diamanten infattad i en ring) min m2b tyckte vi kunde göra om den till vigselring men det vill inte jag, den är en speciell gåva och ett minne. Dessutom vill jag att vigselringen ska va i rött guld som våra förlovningsringar.
men men, min vigselring kommer gå på ca 4000 indonordic2.addcms2.se/admin/ViewerPage.aspx%2fringar%2fsolitaire%2farticle248&kind=article&id=248&catid=53&langid=10
plus gravering då som jag inte vet vad det kommer att kosta men det rör väl sig om ca 100-200 skulle jag tro.
Det var den billigaste solitärringen jag kunde hitta och för mig är 4000 mycket pengar. Skulle aldrig lägga så mkt pengar på ett smycke eller klädesplagg annars... Den är i 18k rött guld och 0,20c diamant i färg Wesselton och är SI (small inclusions) små infällningar och i en såpass liten diamant är det svårt att se med blotta ögat. Det duger gott och väl för mig och skulle jag plötsligt börja jämföra den diamanten med min andra får jag väl byta upp mig senare då om det nu skulle kännas viktigt. Vilket jag inte tror...