Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Är det B med ringar från guldfynd?

Alltså, bara de är fina! Min förlovningsring är från guldfynd och jag tycker den är jättebra, kostade ca 3000 men vi fick min för halva priset så 1500 egentligen då. Köpte min vigselring nu på hallbergs guld och efter en massa rabatt blev det 2400, hade budgeterat 5000 men det struntade jag i för jag tycker jättemycket om den! Man ska inte vara så materialistisk så blir man lyckligare också ;) 

• förlovadflicka
    Rose marie skrev 2011-02-15 23:00:19 följande:
    ja, helt ärligt så är det lite "billigt" men om man inte har råd med något annat så.. men säg inte till nån att ni köpt ringarna på guldfynd. nu känner jag mig taskig, men det var det första jag tänkte. / rosen
    Tycker inte du är taskig men du vet nog inte hur det är att ha lite pengar med tanke på det uttalandet... Det vet jag och jag tycker att det känns lyxigt att ta på mig en guldring varje dag, även om den kommer från guldfynd! 
  • förlovadflicka
    knyttan skrev 2011-02-16 15:07:03 följande:
    Alltså allvarligt, vad är man för slags människa som lägger in värderingar i vart man har köpt sin vigselring, och hur mycket den ev. har kostat? Min förlovningsring är "inte ens" av guld utan "bara" av silver, men det kanske jag inte ska säga till nån? För då kanske de tror att jag är en "billig" människa?? Vår kärlek kan ändå inte mätas i guld och diamanter, den är värd allt, och ringen som vi illustrerar den med är ändå bara en bit kall, död metall. Vi älskar inte varandra varken mer eller mindre bara för att vi lägger 30.000 på en vigselring.

Så nej, skaffa de ringar du tycker är fina till ett pris du tycker är okej att betala och skit i folk som eventuellt kan tänka som Rose marie, för det är dem det är fel på, och inte dig och din guldfyndsring...
    De människorna har det nog svårt att bli lyckliga iaf, som tänker att de inte ska berätta för någon att ringen är billig för det är pinsamt... Vad är det som är pinsamt med att inte ha pengar? Eller att prioritera andra saker? Fattar inte det...
  • förlovadflicka

Hihi, började tänka på när Mma Ramotswe i damernas detektivbyrå förlovade sig och bara ville ha en liten ring ^^

• förlovadflicka

Zelmah: Sjyssta morföräldrar du måste ha, haha :) 

• förlovadflicka

Ja, jag menade verkligen inget illa, hoppas du inte tog det så, tycker det låter jättefint :) 

Måste bara nämna att jag rös till av glädje när jag provade min billiga skitring från en vanlig guldkedja innan ;)  

• förlovadflicka

Cammee: Menar inget mot hennes morföräldrar nu, men tycker känslan av att de alltid finns där för att hjälpa en och passa en, köpa godis och leksaker till en när man är liten är viktigare! Men sedan hade det varit riktigt nice att ha en sådan ring också ;) 

• förlovadflicka

Cammee: Då förstår jag verkligen ditt inlägg... Fy vilken konstig inställning! Vad ska man med en massa pengar till om inte använda dem? :P

• förlovadflicka
    Rose marie skrev 2011-02-20 20:18:42 följande:
    haha. jaa,  jag betalar gärna några kronor mer för att slippa packet haha skojja bara nej. inte i vanliga fall men jag skulle inte ta med netto-kassen till bröllopsköket iallafall ifall att att gästerna fick syn på att maten till bröllopet var köpt på typ lidl eller netto. När man kommer som gäst till ett bröllop så upplevs det kanske som snålt om lidl eller nettokassar sticker fram här och där.

ps. haha

pps. det stavas marabou

Men det viktiga är väl vad som är i kassen? Haha, du är som i reklamen där han inte vill visa lidl-kassen, hihi :) "Von Lidl" :P
  • förlovadflicka
    knyttan skrev 2011-02-21 16:29:43 följande:
    Redan Ferlin (var det väl?) sa det ganska bra:

Strunt är strunt,
    och snus är snus
    om än i gyllne dosor.
    Men rosor
    i ett sprucket krus
    är ändå alltid rosor.

Amen på den.
    *Gilla*
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?