Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Det verkar vara väldigt viktigt att påpeka hela tiden om ordet "förmögenhet" och hur viktigt detta är. Precis som om man skulle vara såå mycket bättre..
    Jag börjar störa mig lite på detta nu..

Jag anser mig inte lyckligare för att jag la X mycket pengar på mitt bröllop än någon som la kanske 10.000kr.

• Emblas Mamma

För de flesta är nog alla ens ringar värda en förmögenhet i form av kärlek.
    :)

Just nu är jag glad att jag inte la ut mer än 7000 sammanlagt på ringarna, med tanke på att jag har fått en reaktion och fått utslag där dom sitter. Min mormor fick likadant när hon var ung,  (äkta guld) det försvann som tur var med tiden, men ett tag höll det på.
    Jag får alltså bära ringarna i en kedja om halsen, inte alls lika roligt :( Jag hoppas på att snart kunna bära dom på fingret igen! Men om jag aldrig kommer kunna göra det mer, så är jag glad att jag inte bara slängde pengarna i sjön. För lite så känns det just nu. Att ha dom om halsen är inte samma sak för mig, dom syns inte ens så mycket. Dom glimmar inte lika fint som dom borde.
    Det känns inte så speciellt.

Ingen mer som råkat ut för något sånt här förresten?
    Jag har smörjt med kortison och utslagen gick bort direkt. Men våar inte riktigt sätta ringarna på fingret ännu..

• Emblas Mamma
    Kattpoet skrev 2011-08-07 21:55:49 följande:
    Vissa kan faktiskt vara allergiska emot guld, andra emot att huden får problem att andas under ringarna och andra kan få tryck skador.

Mina första ringar  första äktenskapet, skalade av all hud runt fingret där ringen satt när sommaren kom, detta hände två år i rad, nu har liten valk och grop på ringfingret. 
    Låter lite som mig,
    att den skalar bort huden. Kan detta vara problemet? Men det försvinner alltså sen tror du?

Det kan ju vara att huden inte kan andas också.
    Allergisk har jag aldrig varit innan, så jag hoppas inte jag har blivit det nu. Märks ingen annan stans på kroppen.
    Ringarna är inte heller jättetajta. Men jag får väl prova om någon vecka igen kanske. Förlovningsringen var inget problem alls under 6månader innan! Vigselringen är ju så tunn..
  • Emblas Mamma
    Kattpoet skrev 2011-08-12 18:00:10 följande:
    Baby Freeze,   helt sant.  Bättre nosen i en bok än högt i vädret.
  • Emblas Mamma

En bekant till mig la ut en VERKLIG förmögenhet på sina ring. Över Sjuhundratusen. Det skojar man kanske inte bort, men faktiskt så säger hon inte till så många vad den egentligen kostade. Jag har faktiskt aldrig hört henne skryta om sin ring.
    Oftast så är det så att dom människorna som verkligen är förmögna skryter inte om sina saker.
    Min bekant tycker t.ex att min "billiga" ring är mycket, mycket vacker. Hon står inte med näsan i vädret för att hon har en dyr ring inte.
    Men på internet är det visst annorlunda, då är man ju som sagt anonym.

Nej, jag tänkte köpa från guldfynd först och tycker att stället är helt okej, men den snorkiga personalen var ganska otrevlig så jag skulle aldrig lägga pengarna i just den butiken vi har hemma. Jag hatar verkligen snorkighet!
    Annars är guldfynds ringar fina! Det kan jag hålla med om. Men vi valde guldsmeden istället som vi har relation till, hon gav oss mängder med rabatt och turvar väl det ! Så kan vi lägga våra pengar på något vi verkligen vill ha istället för smycken som inte är viktigt för oss! :)

Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?