Är det B med ringar från guldfynd?
Jag tycker inte att det är B att köpa ringar från Guldfynd. För min egen del ser jag knappt hur andras förlovnings- och vigselringar ser ut, såvida de inte är nya, och ägarna verkligen vill visa upp dem. Huvudsaken är väl att man trivs med sin egen ring, den ska ju förhoppningsvis sitta på fingret under många år.
Emblas mamma, min mormor var allergisk mott guld. Jag förstår att det är trist att bära ringarna runt halsen istället för på ringfingret.
knyttan skrev 2011-08-06 15:39:07 följande:
Nu tänker jag också lägga mig i detta fast jag inte skulle... Men Pyret och Snöflingan: det var ju du som började med att klanka ner på andra för att de har ringar från Guldfynd? Kan inte du också vara glad för andra för att de har fina ringar som de trivs med? Är det verkligen så himla konstruktivt att utgå ifrån att folk är bittra eller avundsjuka bara för att de inte tycker precis som du eller delar dina värderingar? Du skulle kanske själv pröva att vara lite snäll?Jag har absolut inget problem med folk som har väldigt gott om pengar, tro mig jag har ett par nära vänner som är mycket förmögna och varken dem eller jag har några problem med det även om jag själv är en liten fattiglapp för jag har det liv som jag själv har valt och att ha mycket pengar är överhuvud taget inte intressant för mig. Jag har däremot problem med folk som har trist attityd och bortförklarar sig med att folk bara är avundsjuka på deras pengar/ livsstil / karriär /utseende etc... Pröva att vara lite snäll du med så ska du se att världen genast kommer att vara mindre "avundsjuk" mot dig.