• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • baby freeze

Det är aldrig ett tecken på god hyfs att åkalla Satan.

• förlovadflicka
    baby freeze skrev 2011-07-29 20:20:15 följande:
    Det är aldrig ett tecken på god hyfs att åkalla Satan.
    Klockrent, kompis ;)
  • Chicita
    pyret och snöflingan skrev 2011-07-29 14:05:59 följande:
    Ja sen beror det på klarheten och alla de andra kvaliteterna och storleken på diamanten... det finns olika och de som är de renaste är de som är dyrast.. som om du har 0,001 från guldfynd och den sämsta klarheten så kostar det så klart mindre, en guldfyndsring kostar mindre eftersom de helt enkelt inte tillverkar med de bästa och största stenarna.. det är guldfynden som lägger vantarna på dessa.
    Gröna diamanter och alla de andra färgerna är ju fina men billigast men det är klart att man går på utseendet.

Huvudsaken att du är nöjd. Jag bryr mig inte vad du har på dina ringar, skulle du vara stolt så skulle du inte vara så bitter, lägg in en bild så alla får se dina ringar istället om du är nöjd SJÄLV med de.

Det har jag ju gjort.
    Nu får ni ursäkta om jag svär...
    Men nu får du för FAN ta av dig den där jävla offerkoftan!
    Jag skrev inget negativt mot dig. Jag försökte försvara dig till och med genom att skriva att så länge alla gillar sina ringar så behöver ingen annan säga något om det. Med andra ord, om du gillar din ring oavsett om det är en väldigt dyr eller en väldigt billig så är det det enda som räknas.
    Och sen går du på mig och är spydig och pratar om billiga diamanter mm...

Om du  läste vad jag skrev så har jag också gått till en guldsmed och fått mina ringar specialanpassade. Det är inte guldfynds standardringar, dom har inte ens min skena i sitt ordinarie sortiment. Vår guldsmed rekommenderade dock att vi valde en av FU's standardskenor som bas eftersom det skulle bli billigare än om han gjorde en likadan skena från scratch. Och FU är ett märke som guldfynd har, även om dom som sagt inte har hela deras sortiment...
    Så kalla mig  för fan inte för bitter och nedvärdera mig och min ring när jag försöker försvara dig!
    Jag är så förbannad så jag kokar just nu...

Uppebarligen så förväntardu dig att allt som skrivs är negativt mot dig och därför svarar tillbaka på det sätt du gör. 
    Men du har ingen som helst rätt att kalla mig bitter och nedvärdera mig och mitt val!
    Om du inte fattar vad jag skriver så fråga, men börja inte kalla mig bitter...
    Jag ville ha en ring med ett visst utseende priset var oväsentligt. Om guldsmeden alltså sagt att ringen skulle kostat 20000 så hade jag accepterat det. Det var utseendet som var viktigast...
    Men nu var han så shysst att han påpekade ett annat alternativ så att vi kunde lägga pengarna som blev emellan på något annat.
    Men tydligen är jag dum i huvudet och snål då som väljer det vår guldsmed rekommenderade. Jag borde valt 20000:- ringen i alla fall alltså, "bara för att den var dyrare" ? 

Lite svårt att lägga ut en bild på en ring som inte är tillverkad än också!
    Jag skrev tydligt att "ringen kommer att ha" inte "ringen har".  Och varför ska jag lägga ut en bild på min "billiga ring med billiga enkla diamanter" här eftersom du uppenbart redan har bestämt dig för att den är ful?

Borde egentligen inte posta det här eftersom jag är så arg.
    Men det är kanske dags för dig att vakna och inse att alla inte klagar på dig. Och att du inte borde behandla alla som om dom gjorde det! 
  • wahlstrm
    Iseika skrev 2011-07-30 15:34:41 följande:
    Nej, men det gör inte billiga heller!
    Inte per automatik,
    men om man lägger de pengarna man sparade in och gör kul saker ihop istället så kan det nog hjälpa till :)

En regnig dag är det lättare att värma hjärtat med ett fint minne än en dyr ring..
  • bruden
    wahlstrm skrev 2011-07-30 16:22:15 följande:
    Inte per automatik,
    men om man lägger de pengarna man sparade in och gör kul saker ihop istället så kan det nog hjälpa till :)

En regnig dag är det lättare att värma hjärtat med ett fint minne än en dyr ring..
    Amen to that!!{#emotions_dlg.flower}
  • Iseika
    wahlstrm skrev 2011-07-30 16:22:15 följande:
    Inte per automatik,

Oj vad lätt livet måste vara om man tror att alla tänker lika!
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?