• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • sofi 88

Känns lite som att den här tråden har spårat ur och istället blivit en smutskastningstråd?
    Själv säger jag heja guldfynd! Köpte dock inte ring där själv men det var bara för att de var billigare på Smycka, YES vi har schalinsringar som 99 % av sveriges övriga befolkning men guuuud så snygga de är Skrattande

• Emblas Mamma

En bekant till mig la ut en VERKLIG förmögenhet på sina ring. Över Sjuhundratusen. Det skojar man kanske inte bort, men faktiskt så säger hon inte till så många vad den egentligen kostade. Jag har faktiskt aldrig hört henne skryta om sin ring.
    Oftast så är det så att dom människorna som verkligen är förmögna skryter inte om sina saker.
    Min bekant tycker t.ex att min "billiga" ring är mycket, mycket vacker. Hon står inte med näsan i vädret för att hon har en dyr ring inte.
    Men på internet är det visst annorlunda, då är man ju som sagt anonym.

Nej, jag tänkte köpa från guldfynd först och tycker att stället är helt okej, men den snorkiga personalen var ganska otrevlig så jag skulle aldrig lägga pengarna i just den butiken vi har hemma. Jag hatar verkligen snorkighet!
    Annars är guldfynds ringar fina! Det kan jag hålla med om. Men vi valde guldsmeden istället som vi har relation till, hon gav oss mängder med rabatt och turvar väl det ! Så kan vi lägga våra pengar på något vi verkligen vill ha istället för smycken som inte är viktigt för oss! :)

• Mudan
    Kattpoet skrev 2011-08-12 18:00:10 följande:
    Baby Freeze,   helt sant.  Bättre nosen i en bok än högt i vädret.
    Kattpoet, jag gillar verkligen din stil!
  • Kattpoet

Mudan,  böcker som Oraklet var ju då tidens google, det finns mycket intressant i dem.  

• baby freeze
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-12 18:02:24 följande:
    Det där kan ju vara en förolämpning då Ni inte vet hur "bildad" jag är egentligen. En person med flerårig universitetsexamen på hög nivå, är inte det tillräckligt bildat? Det är rätt märkligt bara att man ska läsa en bok för att veta hur man ska avliva husdjur, äta, klä sig osv.. Den har jag aldrig hört förut. Men man lär sig något nytt varje dag även folk som har universitetsexamen.. i systemutveckling.
    Vet du vad, varken din smak, dina pengar eller din examen imponerar det minsta.

Jag tycker du har varit ovanligt snorkig här, och eftersom jag inte har samma känsla för hyfs och god ton som vissa andra, så ger jag dig lite tillbaka av din egen medicin. Inte särskilt classy, jag vet, men sen tycker jag inte heller att jag är bättre än någon annan.
  • förlovadflicka

Allmänbildning är väl den viktigaste bildningen tycker jag då... Bibelcitat, vem kom med dem? Kattpoet skrev till och med att det var skrivet på 1800-talet, man borde väl iaf veta att bibeln inte skrevs då, haha :P

• Kattpoet

Och jag skrev Oraklet.... men men. hittade  några andra bra citat i den.

" en rik skall behandla en fattig med barmhärtighet och välvilja, ty en dag kan den rikes sked bli till trä"

"en tös ska inte tråna efter  guld och diamanter, utan endast efter det som passar hennes  fästmans status" 

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-08-13 08:58:21 följande:
    Och jag skrev Oraklet.... men men. hittade några andra bra citat i den.

" en rik skall behandla en fattig med barmhärtighet och välvilja, ty en dag kan den rikes sked bli till trä"

"en tös ska inte tråna efter guld och diamanter, utan endast efter det som passar hennes fästmans status"
    Tur att min fästman sitter och läser detta då, hihi. Fast jag fick guld och diamanter ändå, men det var innan vi läste detta :P
  • knyttan
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-12 14:52:21 följande:
    Jag har inte menat att angripa någon, men någon måste ju försvara de dyra ringarna också och vår kärlek är minst lika mycket värd oavsett hur mycket allt har kostat. Ni kan citera olika bibeltexter osv.. men jag tror inte på varken gud eller något annat förutom att det kan finnas starka känslor människor emellan.
    Ja, idag kan man uppenbarligen ta sig igenom "en flerårig universitetsutbildning" utan att bli särskilt bildad på kuppen.... Påminner mig om en kund jag hade en gång som verkligen inte fattade vad man sa till henne, eller varför det var omöjligt att göra så som hon ville. Tillslut så sa hon till mig "Ja men lilla vännen, jag har faktiskt en doktorsexamen!" ...ok good for you liksom, det gör en ju knappast till allvetande och allsmäktig? (Kan tilläggas dessutom att hennes doktorsexamen var komplett irrelevant för det hon ville eller varför hon var min kund). Jag har också universitetsexamen men att bibeln inte skrevs 1895 och att Orakel inte förekommer i den, det fick jag lära mig redan i grundskolan.
  • förlovadflicka

Kom och tänka på den här tråden och måste bara göra ett inlägg:

Min förlovningsring är inlämnad för gravering och putsning nu och jag går runt med en silvrig plastring från Gina Tricot som jag redan fått komplimanger för och jag känner mig ytterst förlovad, fin och lycklig ändå. Det var märkligt!

• Iseika
    förlovadflicka skrev 2011-09-06 18:05:16 följande:

Kom och tänka på den här tråden och måste bara göra ett inlägg:

Min förlovningsring är inlämnad för gravering och putsning nu och jag går runt med en silvrig plastring från Gina Tricot som jag redan fått komplimanger för och jag känner mig ytterst förlovad, fin och lycklig ändå. Det var märkligt!

Vari ligger det märkliga?
  • förlovadflicka
    Iseika skrev 2011-09-06 22:16:27 följande:
    Vari ligger det märkliga?
    Att det i den här tråden verkat på vissa som att man måste ha en dyr ring för att vara lycklig ;)
  • 123ost
    förlovadflicka skrev 2011-09-06 22:36:54 följande:
    Att det i den här tråden verkat på vissa som att man måste ha en dyr ring för att vara lycklig ;)
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?