• Sofia juli 11

Bilder på frisyrer för slöja

Jag ska ha en slöja på bröllopet, och är sugen på lite bilder på frisyrer som passar med det. Tycker dock att det är lite svårare att hitta än "slöjfria" frisyrer.

Någon annan som ska ha/har haft slöja och har bra bilder?

• Svar på tråden Bilder på frisyrer för slöja
  • Maria Lind

Jag ska ha slöja och jag har tänkt att ha håret såhär.
  • Sofia juli 11

Mycket snyggt! Någon annan som har fina bilder?

• J och J

här har du några bilder som jag sparat. 
    slöja halv utsläppt lockigt med krans är vad jag tänker...

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • prinsessanogrodan
    kandersson174 skrev 2011-02-19 18:12:45 följande:

Åh så fint! Så vill jag ha fast med blåklint istället! Tycker ni att det går att ha slöja fast det är ett väldigt litet bröllop med bara 25 personer eller blir det "för mycket"? Blir det för "pampigt" med slöja när det bara är 25 personer? Vi ska inte ha bröllopsfest utan bröllopsmiddag, det blir ingen dans utan "bara" middag.
  • Grinsvall

Hej, 

Här är några av de frisyrerna som jag tittat på. Till de flesta kan man välja att ha slöja i nacken eller över frisyren. Jag tror det blir blid nr 3 för mig, med slöja ovan. 

Ber om ursäkt i förväg om bilderna blir väldigt stora, fösta gången jag skriver ett inlägg och är inte helt bekant med tekniken.

• Sofia juli 11

Mycket fina bilder! Vad kul, nu har jag lite att välja på!

• TheD
    J och J skrev 2011-02-19 15:13:41 följande:

Hon har fint hår!!! Hon är ju skitsnygg!!! Hm, ska nog hålla min karl borta från den bilden :p
  • Sofia juli 11

Puffar den här tråden lite då jag ska till frisören och diskutera uppsättningen nästa vecka. Glad

Efterlyser särskilt bilder på uppsättningar där lockarna hänger ner, och hur slöjan är fäst i förhållande till det. Jag ska inte ha någon brudkrona/tiara, så jag kan inte fästa slöjan i den. Kan man ha slöjan under håret?

• Mertzi
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-25 16:13:26 följande:
    Åh så fint! Så vill jag ha fast med blåklint istället! Tycker ni att det går att ha slöja fast det är ett väldigt litet bröllop med bara 25 personer eller blir det "för mycket"? Blir det för "pampigt" med slöja när det bara är 25 personer? Vi ska inte ha bröllopsfest utan bröllopsmiddag, det blir ingen dans utan "bara" middag.
    Jag gifter mig borerlig, litet men tänker nog ha slöja ändå! (Lite beroende på hur klänningen blir, den har inte kommit ännu)
    Man gifter sig bara en gång, så passa på att köra på precis den stil du själv känner för. Pampigt eller inte ! :)
  • Beccastina

Fler inspirations bilder!!

Hade jag haft långt blont hårsvall så hade jag haft håret som sista bilden här med en slöja som sitter i lilla knuten som blir där bak i huvudet (där som håret möts från sidorna samt toppen på huvudet.)

• pulmonate
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-25 16:13:26 följande:
    Jag tycker inte antalet gäster bestämmer om man ska ha slöja eller inte! 
    Vi ska ha borgerlig vigsel men jag ska ändå ha en riktig brudklänning. Dock ingen slöja.
    Man ska ju passa på när man väl gifter sig! Så tycker du om det och vill ha det, så kör på! 
Svar på tråden Bilder på frisyrer för slöja