• himeko81

träff med vigselförrrrättttaren

Ska träffa vår vigselförrättare i eftermiddag. Hon tyckte att vi skulle komma med förslag hur vi vill ha det.
    Jag har inget emot standardversionen men den känns lite kort och jag vill inte utesluta om någon har någon bra idé eller något tips på något som kan vara minnesvärt att ha med. Vi har ingen som ska uppträda / sjunga .

• Svar på tråden träff med vigselförrrrättttaren
  • Kattpoet

Vi hade ett tal till brudparet,  en dikt och visdoms ord med i våran förutom två  löften,  vi hade ett löfte tillv arandra och ett löfte när vi trädde på ringarna.  Vi sa jag älskar dig  som det sista löftet. 

• Liina86

En av våra vänner ska hålla ett litet tal till oss. Tycker det blir lite mer personligt då eftersom vigselförrättaren inte är någon som vi känner

• Oniq

Vår vigselförrättare föreslog en ringceremoni där ringarna knyts upp på ett band (cirkel) som alla gästerna sedan får hålla i. Ringarna skickas runt i cirkel (på bandet) samtidigt som gästerna, var och en, får viska lyckönskningar till brudparet.

Hmmm.. han förklarade det bättre ;)

Man 'laddade' alltså ringarna med alla gästers kärlek och lyckönskningar.

• himeko81

Oniq vilken mysig idé!
    Vi ska inte ha så många gäster så det skulle bli väldigt romantiskt! :D

• ClaraH

Vi ska förutom solosång och ett piano och fiolstycke ha en som läste "Så skimrande var aldrig havet" plus ett litet stycke vi kommer attskriva själva. Det blir min moster som kommer att läsa.

Sedan är vigselförrättaren en vän så han säger nog något personligt också.

• himeko81

Hon som ska utföra vår vigsel hade ett bra papper med sig med de saker hon skulle säga. Varpå vi kunde stryka, flytta och radera det som kändes konstigt. 

Hon berättade också att när de inte är så många gäster brukar hon stå tillsammans med brudparet så att gruppen skapar en triangel, då kan alla i "publiken" se allting och även höra allting tydligt. Det lät väldigt mysigt. Annars är det ju bara prästen som ser allt.. och bara tanken påatt nån ska stirra på min rumpa i 20 minuter känns obehaglig även om den är snygg.

Svar på tråden träff med vigselförrrrättttaren