• sandis1977

Blommor i boll

Jag har tänkt mig en brudbukett som är rund. Vita rosor egentligen, men har nu fastnat lite vid vita nejlikor då de sprider ut sig bättre över bollen kanske?
    Tror/vet ni om det är svårt att göra detta på egen hand? Tänker mig sticka i blommor i oasis och även långa stjälkar med band runt sig.
    Tar jag mig vatten över huvudet då?

Bifogar en liknande bild hur jag tänker.

• Svar på tråden Blommor i boll
  • Steven och Johanna

Nej det är ganska enkelt att göra själv. se bara till att fästa handtaget ordentligt i bollen genom att fästa det genom floristtråd som du trär genom bollen och trär  runt på utsidan och surra sedan ihop ändarna. Hoppas du förstår vad jag menar! Nejlikor är också hållbara  "billiga" blommor och vackra :)

• Steven och Johanna

Aha! Ser nu att jag inte tittade ordentligt på bilden! Trodde att du skulle göra en pomander :) Men det du vill göra verkar inte så komplicerat, det är nog inga problem. det  du ska tänka på är att nejlikesjälkar lätt går av vid noderna så man får vara försiktig när man sticker dem i bollen.

• sandis1977

Kanske ska man ha tex rosstjälkar istället för nejlikans stjälk, vi ska ha vita rosor som bordsdeko? Det blir ju lite stabilare och kanske då lättare att sticka i?
    Tack för ditt svar, man får köpa hem och prova innan det väl är dax!

• Steven och Johanna

Jo, det är nog ingen som ser skillnaden :)

• loluna
    Steven och Johanna skrev 2011-02-15 21:16:16 följande:
    Aha! Ser nu att jag inte tittade ordentligt på bilden! Trodde att du skulle göra en pomander :) Men det du vill göra verkar inte så komplicerat, det är nog inga problem. det  du ska tänka på är att nejlikesjälkar lätt går av vid noderna så man får vara försiktig när man sticker dem i bollen.
    Tack!
    Jag har så länge letat efter ordet "pomander". Visste inte vad en blomboll heter egentligen. Nu vet jag!
  • sandis1977

Ja, tack för tipset, nu vet jag mina små söta tärnor ska ha för något ;)

• sandis1977
    sandis1977 skrev 2011-02-15 21:54:56 följande:
    Ja, tack för tipset, nu vet jag mina små söta tärnor ska ha för något ;)
    Eller, näbbar är de ju!
Svar på tråden Blommor i boll