• Willowfield

Snälla titta på denna och säg vad ni tycker

Vad tror ni om denna istället för rim eller annat för att berätta vad vi önskar oss?

• Svar på tråden Snälla titta på denna och säg vad ni tycker
  • FelizLane

Den var lite rolig... Men ibland vet man inte folk faktikst fattar..... 

• Willowfield
    FelizLane skrev 2011-02-16 12:25:49 följande:
    Den var lite rolig... Men ibland vet man inte folk faktikst fattar..... 
    Det är just det jag undrar, kommer folk att förstå?
    Hua! Jag hatar detta med presenter, speciellt och absolut när det gäller att få, dock bara älskar jag att få ge. 
  • Willowfield

*skrattar gott* Frågade min 21 åriga son, som är enhejare på engelska om han förstod denna...
    Aj aj aj och oj oj oj. mycket skratta blev det. rebusen tog han på svenska, vilket gjorde att innebörden dog ut.. fast han förstod texten....ja ja bara att tänka vidare. 

• Emblas Mamma

haha.. tror de flesta yngre fattar, men om ni har några äldre i släkten som inte kan engelska då?
    Kommer dom fatta? :P
    annars tyckte jag den var jättebra!!!! ;)

• Chicita
    Willowfield skrev 2011-02-16 12:29:32 följande:
    Det är just det jag undrar, kommer folk att förstå?
    Hua! Jag hatar detta med presenter, speciellt och absolut när det gäller att få, dock bara älskar jag att få ge. 
    Jag håller med, det är roligare att ge än att få...
    Jag vill hellst att dom inte har något med ALLS till oss. Men vi har försökt formulera det så tydligt vi kan i alla fall och hoppas att dom lägger pengarna på kläder istället eftersom det skulle göra hela dagen ännu mer speciell -1-
  • Rose marie

Den var skitful men den var rolig :)

• MrsT2011

Tycker den var underbar men det tog några extra sekunder innan jag fattade!

• MrsT2011

Vår formulering var kanske lite stel men åtminstone väldigt informativ:

"Vi har redan det mesta som vi behöver, men skulle bli väldigt glada för ett litet bidrag till vår bröllopsresa".

Tycker jag känns OK, då framgår det ju vad vi skulle bli mest glada för, samtidigt som det bara är ett rent önskemål och folk kan köpa vad de vill eller strunta i det helt.

• Zelmah

hehe den var kul men det tog några sekunder innan jag fattade... tänkte på svenska först men snart så trillade poletten ner. Men alla kanske inte vet att smekmånad är honeymoon på eng... de äldre om det nu är många äldre, men annars funkar det bra tycker jag! Och lite ska man ju få fundera om det är en rebus eller hur? De som inte fattar kan säkert ta hjälp, eller vad tror du? Tror nog att de flesta fattar faktiskt.

Det är i inbjudan ni tänkte att den ska vara va? Jag tycker att det är ett kul och lite annorlunda sätt att formulera sig. Var de ni som ska ha många internationella gäster eller blandar jag ihop? Då är det väl utmärkt att rebusen är på engelska? :)

• Willowfield
    Zelmah skrev 2011-02-20 18:35:50 följande:
    hehe den var kul men det tog några sekunder innan jag fattade... tänkte på svenska först men snart så trillade poletten ner. Men alla kanske inte vet att smekmånad är honeymoon på eng... de äldre om det nu är många äldre, men annars funkar det bra tycker jag! Och lite ska man ju få fundera om det är en rebus eller hur? De som inte fattar kan säkert ta hjälp, eller vad tror du? Tror nog att de flesta fattar faktiskt.

Det är i inbjudan ni tänkte att den ska vara va? Jag tycker att det är ett kul och lite annorlunda sätt att formulera sig. Var de ni som ska ha många internationella gäster eller blandar jag ihop? Då är det väl utmärkt att rebusen är på engelska? :)
    Jo blandad kompott på gästerna det har vi :)
    Tänkte inte ha den på inbjudningskorten utan snarare på hemsidan isåfall. vi har inte bestämt oss än..spånar på olika ideer. 
Svar på tråden Snälla titta på denna och säg vad ni tycker