brud utan bukett ok?
vad tycker ni? Kan man skippa buketten helt ? + vs -
vad tycker ni? Kan man skippa buketten helt ? + vs -
jag blev lite nyfiken på anledningen..? :)
Ja tycker jag att man kan för vill man inte ha blommor så vill man inte, allt behöver inte vara så traditionellt.
absolut, det är upp till var och en att bestämma...
det ju vara så att man inte är en blomtyp eller är allergisk etc..
Självklart! Och vill du kan du ju alltid hålla i något annat istället om du ändå vill hålla händerna sysselsatta så att säga ;) Om du går in tillsammans med din blivande håller du ju dock i honom.
Brudbuketten är ju mera av en dekoration och något att hålla i handen. Förr var det viktigt med stor och rejäl bukett men nu vill fler och fler ha mindre buketter, lite som tärnbuketter, och några vill inte ha bukett alls. Helt OK.
Jag ska inte ha bukett men funderar på att ha en handledscorsage istället. (Tänk high shool prom).
Jag och min blivande har dock tänkt gå fram till vigselförättaren hand i hand, annars hade jag nog velat ha ngt att hålla i.
Vi har valt en mellanväg och ska plocka liljekonvaljer på kolonilotten och ha en liten pyttebukett och det kändes bra för mig. Vi ska ha borgerlig vigsel och tyckte att det var roligare att lägga pengarna på extra gäster i stället för blommor.
Jag tycker man kan göra som man vill faktiskt.