• TodiGreen

Bukett av tygblommor från Etsy.com?

Jag har ramlat över en sida där en kvinna tillverkar buketter av tygband, och är helt såld  :)

-->  www.etsy.com/shop/joenet2

Så nu undrar jag om någon här på forumet har handlat från denna shop?
    Eller om det finns någon som gör samma/liknande i Sverige?

13/8 2011 kommer bli en underbar dag
  • Svar på tråden Bukett av tygblommor från Etsy.com?
  • TodiGreen
    stjärna18 skrev 2011-02-17 08:25:41 följande:
    Hejsan!

Jag har inte handlat där, men jag har handlat på en annan sida som gör tygblommor och min bukett är så fin. Ser jätteäkta ut.
    www.thebridesbouquet.com/
    Dom var inte alls dumma dom :D
    Du hade själv beställt därifrån? Har du möjlighet att lägga upp en bild? ;)
  • stjärna18

Detta är 20st ljusgula rosor! Lite halvdålig bild men du ser nog helheten Skrattande
  • TodiGreen

Jättefin :)

Hm, ska nog ta mig en funderare över den sidan också.

stjärna18; hur mycket slutade frakten på?

• stjärna18
    TodiGreen skrev 2011-02-17 11:55:56 följande:
    Jättefin :)

Hm, ska nog ta mig en funderare över den sidan också.

stjärna18; hur mycket slutade frakten på?
    Frakten var på 35 USD, så det beror ju på hur kursen står. Jag betalade 762 SEK för 2 buketter som du ser ovan, 1 bukett med 30 st rosor och 2st corsages inkl. frakt.
    Hade dock lite otur så när jag skulle hämta ut paketet på posten fick jag betala 288 kr i tullavgift, men det har ändå blivit betydligt mkt billigare än om jag köpt riktiga blommor + att dessa kan jag sälja vidare efter bröllopet =)
  • Gwennie

Jag har handlat lite allt möjligt från Etsy vid olika tillfällen och det har fungerat jättebra. Supersnabb leverans och inget krångel med betalning en enda gång. Finns massor av roliga saker här och relativt prisvärt.

• loluna

de var ju riktigt fina! *blir sugen*

• förlovadflicka

Jag älskar verkligen etsy! Ok, har bara beställt ett underbart hårspänne hittills men det kommer bli mer alltså! Finns så mycket skaparglädje där! :D

• TodiGreen

Jättetack för responsen :D

Efter diskution med min m2b, har jag skickat iväg ett meddelande till etsy-säljaren nu, få se om det kan bli ett köp. ;)

• flowerlowa

å vad bra tips, detta passar oss utmärkt, så kan man spara buketten i all oändlighet!!

• IdaPierre
    stjärna18 skrev 2011-02-17 08:25:41 följande:
    Hejsan!

Jag har inte handlat där, men jag har handlat på en annan sida som gör tygblommor och min bukett är så fin. Ser jätteäkta ut.
    www.thebridesbouquet.com/
    Åh vad fina buketter...tror faktiskt ja ska beställa därifrån ja oxå...de ser ju jätte verkliga ut..Och du verkar ju nöjd.. hihi
  • IdaPierre
    stjärna18 skrev 2011-02-17 14:40:59 följande:
    Frakten var på 35 USD, så det beror ju på hur kursen står. Jag betalade 762 SEK för 2 buketter som du ser ovan, 1 bukett med 30 st rosor och 2st corsages inkl. frakt.
    Hade dock lite otur så när jag skulle hämta ut paketet på posten fick jag betala 288 kr i tullavgift, men det har ändå blivit betydligt mkt billigare än om jag köpt riktiga blommor + att dessa kan jag sälja vidare efter bröllopet =)
    Vad beställde du för corsage...hittade några men det va ju med blad o andra blommor..kunde man beställa bara en ros typ??
  • TodiGreen

Nu är min order klar och jag är så nöjd!  Cool

• salsa775

Har precis lagt en order på en brudbukett (med jättefina, röda rosor) på thebridesbouquet.com...vad spännande!

Svar på tråden Bukett av tygblommor från Etsy.com?