• Maria-79

Jordgubbs-Jenny, se hit!

Tack för idag! Det var kul! Du, jag var och letade efter affären som du pratade om... Tyvärr hittade jag den inte. Visst var det på Jungfrugatan? Du kan maila mig om du vill på maria_elbrand@hotmail.com Jag blev ju så¨sugen på att prova lite brudklänningar!

• Svar på tråden Jordgubbs-Jenny, se hit!
  • Maria-79

Hallå! Jag hittade annonsen nu... eller rättare sagt min sambo hittade den. Var visst på fel gata Ska dit och kolla tänkte jag, kanske i morgon!

• Maria-79

Hej igen! Hoppas du läser nu... Hittade såklart min drömklänning i samma affär som dig!!! Belmont, Linnégatan 16 i STHLM, om det är någon annan som vill gå dit! Det är rea, 50% på alla klänningar!!! Nu är jag bara sååå kär i den!

• GoaSmulan

Hmmm... skulle med andra ord behöva åka till sthlm någon dag. Hur ska man få in det med tanke på att vi åker till Turkiet nästa onsdag och blir borta 1 vecka.

• Maria-79

Hejsan GoaSmulan! Rean håller nog på ganska länge eftersom affären ska byta ägare, dessvärre tar ju klänningarna slut ju längre du väntar! Men du kan ju alltid kolla där när du kommer hem från din semester, vem vet du kanske hittar din klänning där också! Kan ju säga att den kostade 5000 och det var ju som sagt på REA, hihi... Den hade ju kostat 10 000!!! Men det kanske finns billigare med!? Fin var den i alla fall Kan ju inte låta bli att titta på den ju!

• Liselotten

Tack för tipset!
    Hittade min drömklänning där för "endast" 5000:- Men den är sååååå fin..

• Maria-79

Hej Liselotten! Var du där idag eller? Hur ser den ut? Nyfiken... Min har ganska mycket pärlor framtill och på släpet. Det är en halterneck. Skulle ju vilja ha en bild och visa er... Får väl be någon ta kort på mig! Det var den första affären jag var och provade i... provade bara två klänningar, behövde inte mer... hi hi... Verkar som att de flesta klänningar kostar 5000 i den affären av någon konstig anledning?!

• Maria-79

Är lite fräck och flyttar upp! Det vore ju kul om du Jenny tittar hit!!!

• Liselotten

Hej Maria
    Min är också halterneck med broderi på framsidan och baktill på släpet. ganska enkel men väldigt vacker....
    På släpet går det som två kanter som är broderade.Den är från BridesandBeauties klänning nr 358. Finns bild på deras hemsida. Kanske det finns bild på din klänning med någonstans..

• Maria-79

Du! Vi har nog samma klänning!!! Vad är adressen till hemsidan? Nu blev jag nyfiken om det finns en bild på den... Letade på min klänning men det står ju inte vilket nummer det är på den... eller? Vad det är för märke vet jag inte heller... Men efter din beskrivning så låter det som om det är samma klänning! Hon i butiken sa att det var en väldigt populär modell!

• Liselotten

Hej Maria
    Hemsidan är www.bridesandbeautis.com
    Modellen heter 358 men står inte i klänningen utan på prislappen...
    du får bläddra ganska många gånger i bilderna tills du kommer till en tjej som står med en tegelvägg i bakgrunden,mörkt hår uppsatt.
    Lycka till.....

• Maria-79

Jo, jag hittade den! Men det är synd att man inte ser släpet för det är ju det jag föll för! Så himla fint!!!

• Jordgubbs-Jenny

Hej Maria!

Jag har haft på tok för mycket att göra på jobbet så jag har missat din tråd. Sorry! Jätte kul att du hittade din klänning där du också! Jag är rätt säker på att jag stod och höll i "din klänning". Den fanns inte i min storlek men den var verkligen vacker! Jag är också helt såld på det där med släp. Tyvärr finns det ingen bild på min för modellen är helt ny. Ska du ha någon extra underkjol? Själv har jag deponerat klänningen hemma hos föräldrarna så att jag inte ska gå och tjuvkika på den hela tiden.

Till min stora förvåning blev fästmannen lite snopen när jag hade köpt klänning utan att han hade fått vara smakråd. Det kändes lite olikt honom men jag ska tänka på det när det gäller resten av förberedelserna. Jag kan ju inte bara anta att han tycker att något är ointressant!

Lycka till med förberedelserna och kram på dig! / Jenny

• Maria-79

Hej! Vad kul att du hittade tråden till slut! Jag har ju uppdaterat den ibland Du får ju gärna maila mig om du vill! Det skulle vara kul att veta hur det går för er! Jo, jag ska ha en underkjol. Ska hyra en där min blivande man hyr sina kläder. Enligt expediten kostar en underkjol ca 1200-1300 kr... Lycka till med allt!!!

• Jordgubbs-Jenny

Maria - jag tycker också att det vore kul att hålla kontakten. Jag har förstått att mailadresser kan fastna i något slags filter men jag provar så här så fattar du säkert vad jag menar: jenny snabela bergianska.se

Just nu känns det som om håret ska krulla sig på huvudet på mig för att jag är så otålig på att få bestämma datum. När vi väl har gjort upp om lokalen är säkert kyrkan redan bokad...

Nu ska vi ut och ta en öl och känna att det är fredag!

/ Jenny

Svar på tråden Jordgubbs-Jenny, se hit!