• Rebeccan

Beställt :D

Har precis skickat iväg beställningen på inbjudningskorten till vårt bröllop! Det känns väldigt skrämmande (tänk om jag skrivit fel eller glömt nåt!) och helt galet. Nu kommer jag spendera de närmsta veckorna med att vänta och vänta på att korten ska komma. Under mars månad ska vi skicka ut dem! Galet galet galet :)

Jag beställde korten på www.calligraphen.se. Det fanns mycket att välja på och jag hittade precis vad jag ville ha, dessutom åkte det med lite annat smått och gott samtidigt :)

Jaja, är glad och uppspelt och kände att jag ville dela med mig till någon/några som precis förstår själva saken med allt inom bröllopskategorin. Trevlig helg! 

• Svar på tråden Beställt :D
  • Miceme

Visst är det spännande!!

Jag beställde från kortdesign, håller precis på med att titta på olika frimärken, men det finns ju inte jättemycket att välja på

• lunah
    Miceme skrev 2011-02-18 17:13:22 följande:
    Visst är det spännande!!

Jag beställde från kortdesign, håller precis på med att titta på olika frimärken, men det finns ju inte jättemycket att välja på
    Jag tycker att det fanns ganska många fina frimärken nu!
     Vi använde de översta. Blev riktigt fint med två på varje kuvert.

www.posten.se/m/frimarken 
    Bröllop 28/5 2011
  • Miceme

Jag vill ha ett frimärke som smälter in lite i kuvertet, det sista märket missade jag ser ut som ett hjärta av en våffla med jordgubbar. Vet du vad det var för valör på det??

• lunah
    Miceme skrev 2011-02-18 17:33:20 följande:
    Jag vill ha ett frimärke som smälter in lite i kuvertet, det sista märket missade jag ser ut som ett hjärta av en våffla med jordgubbar. Vet du vad det var för valör på det??
    Våffla med hjortron tror jag. Det är ett vanligt på 6kr, men de finns nog bara i hundrapack. Men om ni ska ha så många så passar det klart!

Kolla länken under bilderna - där finns alla aktuella frimärken.
    Bröllop 28/5 2011
  • Miceme

Tack! Frimärken går ju alltid åt!

• Rebeccan

Jag gillade den näst översta - den med hjärtan. Tittade på postens hemsida och insåg att de passade väldigt bra då de säljs i 10-pack medan de flesta andra sälja i 100-pack. Eftersom vi kommer ha ca 28 pers på vårt bröllop och därmed endast skicka ut hälften så många inbjudningar (par om 2) så passade de väldigt bra! Tack för tipset!

• S2011

jag fick tag på frimärkena med vigselringarna på, ni vet de som kom kring prinsessbröllopet?

bad att få se vilka motiv  de hade och blev visad tecknade fula cyklar, surströmmingsburkar och tjocka barn. kändes lite sådär att klistra på bröllopsinbjudningarna.... men, provade att fråga efter de med ringmotivet och det visade sig att de hade några rullar i ett skåp! :)

så vill man ha just de frimärkena kan det vara värt att fråga efter dem, verkar som de finns kvar "i kulisserna". 

• förlovadflicka

Oj, ska man tänka på vilka frimärken man ska ha också, den här bröllopskarusellen tar ju aldrig slut :P

Svar på tråden Beställt :D