• Hoppe

Hjälp att hitta noter!

Jag vill så gärna ha Anna Ternheims "Wedding song" i kyrkan och har hittat en solist som kan framföra den.
    Dock hittar jag bara noterna till gitarr och inte piano! Någon som vet var jag kan hitta dem?

Dum fråga kanske, men ni som kan spela instrument - är det möjligt för en duktig pianist att kunna spela en låt utefter gitarrnoter?

Är hemskt tacksam för svar!!
    Kram!

• Svar på tråden Hjälp att hitta noter!
  • BrudiMaj2012

Det är inga som helst problem att ta ut en låt,
    har du gitarrnoterna så går det lika bra som pianonoter.. :)
    Lycka till!

• Hoppe
    BrudiMaj2012 skrev 2011-02-18 22:11:00 följande:
    Det är inga som helst problem att ta ut en låt,
    har du gitarrnoterna så går det lika bra som pianonoter.. :)
    Lycka till!
    Å vad glad jag blir, tack snälla för svaret!
  • Cantaton

Får jag bara fråga vad du menar med "gitarrnoter"? Är det ackord eller tabulatur? En pianist kan ju också spela ackord, men inte gitarrtabulatur. Jag vet inte om du har en aning om vad jag säger, men kan du beskriva noterna? Troligtvis är det inga problem.

• förlovadflicka

Vad cantaton menar är: Står det sex streck med siffror på eller fem streck med noter, dvs prickar med skaft på? Så, nu blev det tydligt, haha :P

• Cantaton
    förlovadflicka skrev 2011-02-18 23:10:43 följande:
    Vad cantaton menar är: Står det sex streck med siffror på eller fem streck med noter, dvs prickar med skaft på? Så, nu blev det tydligt, haha :P
    Haha.
  • Cantaton

Det du har hittat är text med ackord. Det är egentligen inga noter, men en pianist som kan spela efter ackord (vilket nog de flesta kan) och som lyssnar in sig på låten lär kunna spela.

• Hoppe
    Cantaton skrev 2011-02-18 23:23:07 följande:
    Det du har hittat är text med ackord. Det är egentligen inga noter, men en pianist som kan spela efter ackord (vilket nog de flesta kan) och som lyssnar in sig på låten lär kunna spela.
    Ah vad bra!! Tack snälla igen!! {#emotions_dlg.flower}
  • Lyckliga Tettan

Jag lånar din tråd Hoppe.. Bra att det löste sig för dig :D. Hoppas det gör det för mig med.
    Jag skulle så gärna vilja ha Bröllopsvisan (För första gången) med Tomas Ledin och den passar så bra in på hur jag träffade min blivande. Är det någon som vet hur jag skulle kunna få pianonoter till den? Sökt som en tok på nätet..

• förlovadflicka
    Lyckliga Tettan skrev 2011-02-19 09:20:55 följande:
    Jag lånar din tråd Hoppe.. Bra att det löste sig för dig :D. Hoppas det gör det för mig med.
    Jag skulle så gärna vilja ha Bröllopsvisan (För första gången) med Tomas Ledin och den passar så bra in på hur jag träffade min blivande. Är det någon som vet hur jag skulle kunna få pianonoter till den? Sökt som en tok på nätet..
    Kolla biblioteket och något som är väldigt underskattat i sammanhanget... Närmaste musikbutik :P
  • Lyckliga Tettan

Men hur gör man annars?? När det känns omöjligt...

• förlovadflicka
    Lyckliga Tettan skrev 2011-02-23 21:25:40 följande:

Men hur gör man annars?? När det känns omöjligt...

Hör av dig till mig så kan jag skriva ner den för en liten peng :) 
Svar på tråden Hjälp att hitta noter!