• Sebastiána

Förnya löften?

Vi funderar på att förnya våra löften om kanske 10 år. Men hur går sånt till? Det är väl en ganska ny företeelse. Vi tycker att det kan ge lite extra boost i förhållandet och en chans att tänka till lite på vad man betyder för varandra. Har man bara en liten välsignelseceremoni i kyrkan eller en liten middag efteråt också. Inte bröllopsstuk då utan mer som ett 50-årskalas eller så. Nu gifter vi oss i Skåne och alla norrlänningar måste ta sig ner. Om vi förnyar löftena blir det i Norrland så de skåningar som är intresserade av att vara med får ta sig upp.

• Svar på tråden Förnya löften?
  • Jeez

När jag varit med om förnyelseakter (i kyrkan) så har det varit små tillställningar. De närmaste har varit med, ibland har det varit en större fest eller middag, men ofta verkar fokus ha varit på "de två".

Men jag har nog aldrig varit med om att man planerat den 10 år i förväg! Men det låter väl rättvist att ta det på "det andra stället".

• Sebastiána

Alltså, vi planerar den inte nu , men vi har pratat om att vi båda är öppna för att kanske fönya löftena så småningom... och då slog det mig att man kan ta det i norr istället för söder. Vi har ju ingen aning om hur våra liv ser ut ens om fem år så som sagt, planerar gör vi inte.

Svar på tråden Förnya löften?