• Klantus

Svart ring?

Hej!

Nån som har erfarenhet av förlovning/vigsel ringar i Zirkonium? De är svarta.. Tycker de är skitsnygga!
    Kan man ändra storlek på dem tro?

Vad tycker ni andra om dem? Jag kan inte med "vanligt" guld.. Känner mig inte bekväm alls.. Å min sambo har en guldring på höger hand som hans ring ändå måste matcha.. Tänkte att det vore snyggare med en svart ring då.. Ist för en i titan tex..

• Svar på tråden Svart ring?
  • wiii

Vet tyvärr inget om zirkonium, men vet att det finns svarta titanringar också om det är just färgen man vill åt :)

• Klantus
    wiii skrev 2011-02-21 19:44:35 följande:
    Vet tyvärr inget om zirkonium, men vet att det finns svarta titanringar också om det är just färgen man vill åt :)

Ja det verkar vara de som kallas zirkonium.. Är titan i "botten" som antingen är värmebehandlat eller tillsatt nåt.. :)

• Etheleglin
    Klantus skrev 2011-02-21 19:52:22 följande:

Ja det verkar vara de som kallas zirkonium.. Är titan i "botten" som antingen är värmebehandlat eller tillsatt nåt.. :)

Zirkonium är ett eget grundämne, som kan hittas i lite olika föreningar. Det är alltså inte samma som titan, rent kemiskt.
  • Klantus
    Etheleglin skrev 2011-02-21 21:21:12 följande:
    Zirkonium är ett eget grundämne, som kan hittas i lite olika föreningar. Det är alltså inte samma som titan, rent kemiskt.
    Hmm.. Det står ju så jäkla luddigt om dessa ringar.. Wolfram är tydligen det "bästa" alternativet..
    Vill ju gärna hitta nån svensk som säljer.. Allt blir ju så mkt lättare då :)
  • Etheleglin
    Klantus skrev 2011-02-21 21:43:01 följande:
    Hmm.. Det står ju så jäkla luddigt om dessa ringar.. Wolfram är tydligen det "bästa" alternativet..
    Vill ju gärna hitta nån svensk som säljer.. Allt blir ju så mkt lättare då :)
    Ska ni köpa volfram (karbid) så måste ni kolla att det är nickelfritt. Har sett varianter som innehållit uppemot 10 % nickel, och det är helt galet när det enligt europeiska regler inte får överstiga 0,05 %.
  • Klantus
    Etheleglin skrev 2011-02-21 21:55:05 följande:
    Ska ni köpa volfram (karbid) så måste ni kolla att det är nickelfritt. Har sett varianter som innehållit uppemot 10 % nickel, och det är helt galet när det enligt europeiska regler inte får överstiga 0,05 %.
    Ja jag såg att det tydligen va så.. Man får vara noga med vad man väljer.. Men jag gillar ju dem så.. :) Snygga men ändå "klassiska" .

Så kan man göra nå roligt med vigselring om man skulle vilja ha den i "silver" oxå :)
Svar på tråden Svart ring?